پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبک زندگی اسلامی تا 2024 ارزش 3.3 تریلیاردی دلار خواهد داشت

حوزه/ طبق یک گزارش اقتصاد اسلامی جهانی که سبک زندگی اسلامی را از مواد غذایی و پوشاک گرفته تا گردشگری مورد ارزیابی قرار داده تا سال ۲۰۲۴ ارزش اقتصاد اسلامی به ۳.۳ تریلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از gulfnews، طبق گزارش اقتصاد اسلامی جهانی سبک زندگی اسلامی که شامل مواد غذایی، دارویی، بانکداری اقتصاد و امور مالی اسلامی و پوشاک محجوب و گردشگری حلال می شود تا سال ۲۰۲۴ به میزان ۳.۳ تریلیارد دلار ارزش پیدا خواهد کرد.

طبق این گزارش که فرصت های شغلی در اقتصاد رو به رشد اسلامی را برجسته می سازد، تنها در بخش مواد غذایی و نوشیدنی ها، انتظار می رود که مسلمانان تا سال ۲.۲۴ ، به میزان ۱.۹۷ تریلیون دلار هزینه کنند.

در این گزارش آمده است که پیش بینی می شود مسلمانان ۲.۲ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۸ در همان بخش ها صرف کرده اند ، که رشد ۵.۲ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد. علاوه بر این ، پیش بینی می شود دارایی های مالی اسلامی در سال ۲۰۱۸ به ۲.۵ تریلیون دلار رسیده باشد.

این گزارش همچنین نشان داده که  تنها در بخش مواد غذایی و نوشیدنی ، هزینه های جهانی مسلمانان تا سال ۲۰۲۴ به ۱.۹۷ تریلیون دلار خواهد رسید.

در شاخص اقتصاد جهانی اسلامی که ۷۳ کشور را شامل می شود، مالزی یکی از پیشروها در امور مالی محسوب می شود.

این گزارش ، تهیه شده توسط «داینراستاندارد»، یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره مستقر در آمریکا ، نشان می دهد که فعالیت سرمایه گذاری اقتصاد اسلامی در سال ۲۰۱۸ به ۱.۲ تریلیون دلار رسیده است که ۵۴ درصد از این سرمایه گذاری ها در رده محصولات حلال ثبت شده اند. این ارقام منعکس کننده انواع مختلفی از شرکت ها به رهبری ، سرمایه گذاری در استارتاپ های فناوری حلال و سرمایه گذاری های سهام خصوصی است.

عبدالله آل عوار ، مدیر اجرایی مرکز توسعه اقتصاد اسلامی در دوبی گفت که این گزارش زمینه های فرصت های مختلف در صنایع مختلف را توصیف می کند ، که توصیه هایی برای دولت ها ، مشاغل و سرمایه گذاران برای به دست آوردن مزایا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha