پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه بنابراین وحدت و همبستگی ما تاکتیکی نیست بلکه راهبردی واقعی است، گفت: وحدتی که در انقلاب اسلامی از آن سخن به میان می‌آید بهترین راهبرد و راهکار برون‌رفت دنیای اسلام از بحران‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در گردهمایی علمای شیعه و سنی استان که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، با اشاره به ضرورت اساسی وحدت در جامعه دینی، تصریح کرد: ما وقتی دور هم جمع می‌شویم با اعتقاد جمع می‌شویم و این جمع شدن تاکتیک نیست، اگرچه برخی دشمنان در فضای واقعی یا مجازی تبلیغ سوء می‌کنند و اجتماع شیعیان و اهل سنت در کنار هم را تاکتیک معرفی می‌کنند، اما باید همه بدانند این اجتماع و اتحاد تاکتیک نیست بلکه راهبرد است.

وی افزود: این دور هم جمع شدن‌ها تاکتیکی و مصنوعی نیست واقعی است، ما شیعیان و اهل سنت در جنگ و صلح با هم بودیم، در سازندگی و مدیریت با هم بودیم و اکنون هم کشور را با هم به پیش می‌بریم، بنابراین وحدت و همبستگی ما تاکتیکی نیست بلکه راهبردی واقعی است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بنابراین وحدتی که در انقلاب اسلامی از آن سخن به میان می‌آید راهبرد و راهکار برون‌رفت از بحران‌ها است.

وی افزود: در این مسیر درخشان نباید به حرف‌های یاوه‌گویان گوش داد؛ زیرا پرچم و رهبر ما یکی بوده و وحدت ما موقتی نیست، بلکه به فضل الهی همیشگی خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ما مشترکات فراوانی داریم که عامل وحدت و انسجام ما هستند، اضافه کرد: اگرچه برخی موارد افتراقی هم داریم؛ ولی این موارد نمی‌تواند ما را از هم جدا کند؛ زیرا به‌اندازه‌ای مشترکات داریم که این اشتراکات پایه‌های اتحاد و انسجام ما را محکم می‌کند.

استاد سطح خارج حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: مشترکات بین شیعه و سنی قدرت تجمع و وحدت‌آفرینی را دارد و تجربه هم این موضوع را ثابت کرده است.

وی با اشاره به اینکه این امر در انقلاب و نظام اسلامی تجربه شده است، اظهار کرد: ۴۰ سال یک ملت شیعه و سنی کنار هم و با هم در مقابل دشمن مشترک ایستاده‌اند و امروز دشمن مشترک دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: آمریکا و استکبار دشمن مشترک بوده شیعه و سنی نمی‌شناسد؛ بلکه هر که نامش مسلمان باشد را هدف قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها مسلمان نیستند و نیروی مستقیم استکبار محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها هم شیعه و هم سنی را سر می‌بریدند، زیرا برای دشمن شیعه و سنی فرقی ندارد.

امام‌جمعه بجنورد گفت: در مقابل دشمن مشترک باید همت‌ها را جمع کرده و انرژی‌های خود را متراکم کنیم تا بتوانیم صف واحدی در برابر جبهه استکبار تشکیل دهیم، چراکه اگر وحدت باشد کار پیش می‌رود؛ اما اختلاف انرژی‌ها را هدر می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha