جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین استوار

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: بودجه های حوزه ها صفر شده و از بالا بسته اند، البته عقیده بنده این است که حوزه متعلق به حضرت ولیعصر(عج) بوده و ایشان گره ها را باز می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد استوار، عصر امروز در حاشیه بازدید از مدرسه علمیه باقر العلوم(ع) گراش و در نشستی با امام جمعه این شهر اظهار داشت: حضرت علی(ع) می فرمایند «کَانَتِ اَلْفُقَهَاءُ وَ اَلْعُلَمَاءُ إِذَا کَتَبَ بَعْضُهُمْ إِلَی بَعْضٍ کَتَبُوا بِثَلاَثٍ لَیْسَ مَعَهُنَّ رَابِعَةٌ مَنْ کَانَتْ هِمَّتُهُ آخِرَتَهُ کَفَاهُ اَللَّهُ هَمَّهُ مِنَ اَلدُّنْیَا وَ مَنْ أَصْلَحَ سَرِیرَتَهُ أَصْلَحَ اَللَّهُ عَلاَنِیَتَهُ وَ مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اَللَّهِ أَصْلَحَ اَللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اَلنَّاسِ» از تناسب موضوع حضرت این مطالبه را از علمای اسلام و فقها مطالبه دارند.

مدیر حوزه علمیه فارس ادامه داد: سه مطلبی که حضرت علی(ع) فرموده اند اینکه هر شخصی که همتش آخرتش باشد خداوند او را از دنیا بی نیاز می کند، هر کسی باطن خود را درست کند خداوند نیز باطن او را درست خواهد کرد و مطلب سوم هر کس بین خود و خدای خود را اصلاح کند خداوند نیز بین او و مردم را دست خواهد کرد، نیاز اصلی روحانیت تشیع است.

وی با بیان اینکه مردم با مظاهر اشرافی گری و جلوه های دنیا مخالف هستند، تصریح کرد: روحانیون باید از این گونه کار ها به دور باشند.

حجت الاسلام استوار میمندی با اشاره به اینکه تربیت طلبه باقیات الصالحات است، عنوان کرد: موانع و مشکلات بسیار است، اما خدمتگزاری به مکتب و خادمی حضرت صاحب الزمان(عج) افتخار ماندگاری است، البته باید در مشکلات نیز باید دست به دست یکدیگر داد و آنها را برطرف کرد.

مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به مشکلات بودجه ای حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: مقدورات کم و بودجه های حوزه ها صفر شده و از بالا بسته اند، برای ذره ذره آن باید جنگید، البته عقیده بنده این است که اگر مخلصانه گام بردارم، راه ها باز می شود، چراکه این زحماتی که در راه ترویج حق است متعلق به حضرت بوده و ایشان نیز گره ها را باز می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرصاد ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    0 0
    خبر رو منتشر کردید