جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعید آقاخانی

حوزه/ آقاخانی درباره علت ساخت سریال «نون خ» در کردستان، گفت: احساس می‌کنم همه‌چیز تهران لو رفته و دیگر خیلی بافت زیبایی ندارد که بشود در آن سریال ساخت و به نوعی قصه‌پردازی در تهران خیلی سخت شده و به تکرار رسیده است. ساخت این سریال در کردستان برایم اهمیت خاصی داشت.

به‌ گزارش خبرگزاری «حوزه» خبرنگار شبکه آی فیلم به ‌بهانه پخش سریال «نون خ» از کانال فارسی، با سعید آقاخانی درباره این سریال گفت‌وگو کرد.

کارگردان این سریال در پاسخ به این سؤال که چرا این ریسک را قبول کردید و در شهر دیگری، غیر از تهران، سریال «نون خ» را ساختید، گفت: فکر نمی‌کنم ساخت «نون خ» در کردستان برای من که یک کرد هستم ریسک داشت، اما می‌دانستم سختی‌های خود را دارد. دوست داشتم لوکیشن کردستان را برای کار انتخاب کنم، چراکه علاوه بر بکر بودن منطقه، کار کردن با آدم‌های ساده آنجا نیز، فضاسازی بهتری را برای ما فراهم می‌کرد و باید بگویم که از ابتدا به این موضوع فکر کردم که «نون خ» را در کردستان بسازم و برایم از اهمیت خاصی برخوردار بوده است؛ چراکه احساس می‌کنم همه‌چیز تهران لو رفته و دیگر خیلی بافت زیبایی ندارد که بشود در آن سریال ساخت و به نوعی قصه‌پردازی در تهران خیلی سخت شده و به تکرار رسیده است.

وی افزود: سریال «شب عید» را هم به همین دلیل در مشهد ساختم. به‌ نظرم کار در تهران راحت‌تر است، اما زیبایی شهرهای دیگر ایران را تهران ندارد.

آقاخانی گفت: تماشاگر تلویزیون باید آداب و رسوم فرهنگ ایرانی را ببیند و فکر می‌کنم این اتفاق در «نون خ» افتاده است.

کارگردان و بازیگر اصلی سریال «نون خ» با بیان اینکه دوست دارم در یک کار یا کارگردان باشم یا بازیگر و مدیریت‌کردن این دو واقعاً سخت است، توضیح داد: در این سریال اولین بار بود که در کار خودم بازی می‌کردم و خب قطعاً سخت بود؛ زیرا من این‌طور نمی‌بینم که در حرفه بازیگری خودت نقش را طراحی کنی و برای نوع بازی‌ات به‌تنهایی تصمیم بگیری.

ایفاگر نقش «نورالدین خانزاده» ابراز کرد: اگر کار خوبی به من پیشنهاد شود، در آثار کارگردانان دیگر تلویزیون هم بازی خواهم کرد؛ ولی اگر با پیشنهاد خوبی مواجه نباشم، نمی‌پذیرم. اگر نقش خوبی پیشنهاد شود، ژانر آن برایم تفاوتی نمی‌کند و برایم سینما و تلویزیون هم مهم نیست، بلکه مهم این است که کار خوبی ارائه بدهم. من در تلویزیون منتظر یک نقش خوبم که آن را بازی کنم.

آقاخانی با اشاره به اینکه تا به‌ امروز موقعیت مناسبی برای ساخت سریال اجتماعی در تلویزیون پیدا نکرده و اگر چنین اتفاقی بیفتد، حتماً خواهد ساخت، خاطرنشان کرد: زندگی‌های الان سخت شده است و بدون شعار می‌گویم که دوست دارم تمام تلاشم را کنم که لبخندی بر روی لب مردم بیاید.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha