سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام فرهاد عباسی

حوزه/ مدیر دفتر هماهنگی امور مدارس علمیه قم گفت: اردوهای تابستانه طلاب با حضور ۳ هزار نفر از مدارس علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام والمسلمین فرهاد عباسی در نشست مدیران مدارس سطح یک استان قم با آیت الله اعرافی اظهارکرد: اردوهای تابستانه طلاب با کیفیت عالی و با حضور ۳ هزار نفر از مدارس علمیه برگزار شد که نیمی از هزینه ها توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تامین گردید.

مدیر دفتر هماهنگی امور مدارس علمیه قم افزود: در اردوهای جهادی در سیل و زلزله اخیر، حضور کانون ها و جهادگران طلبه، بی نظیر بود.

وی اظهار کرد: همچنین در سفر اربعین، طلاب بیشماری از مدارس علمیه با امکانات خود و برنامه ریزی های انجام شده حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد:امسال در پذیرش علی رغم اینکه مشکلات فرآیندی بیش از گذشته وجود داشت، با تعامل و تفاهم مدارس موضوع پذیرش تعیین تکلیف و مشکلات مرتفع شد.

وی افزود:در بحث انتقالات طلاب در قم، حتی جابه جایی ده نفر در قم غیر ممکن بود اما امسال در حدود ۲۰۰ نفر از طلاب با همراهی مدارس جابه جا شدند.

مدیر دفتر هماهنگی امور مدارس علمیه قم خاطرنشان کرد:تامین هزینه ها و تعمیرات و نگهداری امکانات داخلی مدارس وابسته و غیر وابسته با همراهی مدیران و موسسان و مسئولان مدارس بسیار ارزشمند بود، برخی از مدارس در سر پا نگهداشتن مدرسه و تامین امکانات مطابق با نیاز طلاب اقدامات خوبی انجام دادند.

وی گفت: در این مدارس برنامه ریزی های تربیتی، پژوهشی، آموزشی، دوره های مهارتی، مسائل سیاسی، بصیرتی و اجتماعی به خوبی پیگیری می شود، از طرفی توجه به امورات جاری و به نقطه مطلوب رساندن امور از دیگر تلاش هاست.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار کرد: ارتقا و تعالی مدارس یکی از برنامه های راهبردی است که بر اساس سندهای عالی و چشم انداز مناسب با مدارس در دست تدوین است.

وی تصریح کرد: مدارس در رابطه با بیانیه گام دوم اقداماتی انجام داده اند که این فعالیت ها در قالب سندهایی گردآوری شده است.

مدیر دفتر هماهنگی امور مدارس علمیه قم بیان کرد: طرح فراخوان ایده را در دست اقدام داریم و اجلاسیه اساتید با پیگیری مطالبات انجام می شود.

وی در ادامه عنوان کرد:به زودی فرآیند پذیرش با اصلاحات بهتری انجام می شود و این طرح در کمیسیون پذیرش و شورای مدیران در حال بررسی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد:در خصوص اساتید به دنبال طرح نویی منجر به اصلاح فرآیندها هستیم که نتیجه آن از سالهای آینده مشهود است.

وی تصریح کرد: در بخش انگیزه سنجی طلاب، در تلاشیم که انگیزه ها را از حضور در حوزه بشناسیم و طبق آن استعداد شناسی کنیم.

مدیر دفتر هماهنگی امور مدارس علمیه قم یادآور شد:جلسات مشترکی با مدیران برگزار شد و بازدید از مدارس علمیه صورت گرفت؛ مشکلات زیادی وجود دارد اما در صدد جلب رضایت هستیم، ما تا مرتفع شدن خواسته ها و مطالبات در مدارس حضور داریم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha