جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدتقی رهبر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رهبر گفت: خوشبختانه وحدت اسلامی در کشور ما دستاوردهای خوبی داشته و همه مذاهب اسلامی به نظام و اسلام وفادار هستند و سایر کشورها نیز باید بر اساس همین الگوعمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به دستاوردهای هفته وحدت، اظهار کرد: وحدت سفارش قرآن است و بر اساس حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مومنین به منزله یک پیکر واحد هستند. ائمه اطهار(ع) نیز در جهت وحدت امت اسلام تلاش می کردند، هم چنان که امیرمومنان(ع) برای آن که اختلاف بین مسلمانان رخ ندهد و دشمنان سوء استفاده نکنند رنج های زیادی کشیدند.

وی افزود: امروز با توجه به این که دشمن، اسلام ستیزی در دنیا ایجاد کرده و توطئه های استکبار و صهیونیسم جهانی، مسلمانان به جان هم انداخته و جنگ نیابتی درست کرده است و یا جنگ یمن و مسائل سوریه، لبنان و عراق را به راه انداخته همه این امور در جهت سیاست تفرقه انداختن و حکومت کردن می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با بیان این که هفته وحدت باب جدیدی برای تاکید بر مشترکات دینی و اعتقادی گشوده است، گفت: ما باید روی مشترکات خود تکیه کنیم و برای وحدت امت و خنثی کردن توطئه های بیگانگان با هم باشیم.

وی با ابراز خشنودی از دستاوردهای وحدت بین مذاهب اسلامی در ایران، خاطر نشان کرد: خوشبختانه وحدت اسلامی در کشور ما دستاوردهای خوبی داشته و همه مذاهب اسلامی به نظام و اسلام وفادار هستند و سایر کشورها نیز باید بر اساس همین الگوعمل کنند.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: اگر جوانان ما در سوریه و عراق با تروریست ها می جنگند، در حقیقت با دشمنان اسلام مبارزه می کنند، در حالی که بسیاری از خانواده هایی که از آنها حمایت می شود شیعه نیستند، اما جزء پیکره امت اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: نباید شعاری داده شود که طرف دیگر را جریحه دار کند و نباید سخنی بیان شود که خصومت نسبت به فرقه دیگر ایجاد شود و به هر حال هر فردی برای خود پیشوایان و اعتقاداتی دارد اما در دین، پیامبر، قران و کعبه همه با هم یکی هستیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: وحدت اسلامی دستاوردهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و انسانی فراوانی دارد و امت اسلام به فرموده پیامبر(ص) باید مانند یک پیکر با هم باشند و از هم دفاع کنند و اختلافات را کنار بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha