چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پیشوایان دینی مینیاپولیس خواستار تحقیقات درباره حمله به مسجد شدند

حوزه/  در پی حمله شبانه به مرکز فرهنگی سلام در شمال مینیاپولیس، مقامات اسلامی از شورای کایر خواستار رسیدگی پلیس و اف بی آی به این حادثه شده و درباره افزایش خرابکاری در مساجد هشدار دادند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mprnews، پس از تهاجم شبانه به مرکز فرهنگی سلام و شکستن شیشه های این مسجد، در شمال شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا، شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) از پلیس و اف بی آی خواستند درباره این حمله نفرت محور و خرابکاری تحقیقاتی انجام دهد.

فیلم دوربین های مداربسته از این مرکز فرهنگی نشان می دهد، در ساعت 3:40 بامداد شخصی با پرتاب سنگ از طریق پرتاب سنگ اقدام به شکستن درب ورودی شیشه ای این مرکز کرده و سپس شیشه های باقیمانده را نیز با لگد زدن می شکسند.

 جیلانی حسین مدیر اجرایی شورای کایر در ایالت مینه سوتا در این باره به خبرنگاران گفت:  پس از حملات نیوزیلند و آتش افروزی در سال 2017 در مرکز اسلامی الفاروق در بلومینگتون، مساجد دائما قربانی خرابکاری به اشکال مختلف می شوند.

حسین گفت: ما امید داریم که این اتفاق به الگویی تبدیل نشود که دائما شاهد وقوع آن در مساجد باشیم و خرابکاری در مراکز اسلامی به جاهای دیگر سرایت کند.

 درحالی که پلیس مینیاپولیس در حال بررسی حادثه می باشد، خرابکاران هیچ نشانی از خودشان بر روی دیوار های مسجد به جا نگذاشته اند.

جان الدر سخنگوی پلیس گفت که این مسئله تعیین نوع حمله مذهبی و نژادی را دشوار می سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha