جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته وحدت

حوزه/ حجت الاسلام حسناتی، جلوگیری از بروز اختلافات را اوجب واجبات جهان اسلام دانست و بر ضرورت تقویت وحدت اسلامی تاکید کرد.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به تبعات و آثار منفی تفرقه و اختلاف، اظهار کرد: آموزه های دینی تاکید می کند که اختلاف باعث بی آبرویی و از بین رفتن عزت می شود و به عنوان بدترین عذاب برای یک امت مطرح شده است و در مقابل وحدت زمینه عزت، سربلندی و موفقیت را فراهم می سازد.

وی با بیان روایتی از امام حسن عسکری(ع) و توصیه های آن حضرت در مورد رفت و آمد و تعامل با اهل سنت افزود: دین اسلام و پیامبر خدا(ص) حتی با اهل کتاب رفت و آمد داشتند و با همین خلق و خو آرام آرام دیگران را به اسلام خوش بین کردند و تلاش اهل بیت (ع) نیز این بوده است.

امام جمعه نجف آباد عنوان کرد: دین اسلام دین منطق، اخلاق و مدارا با مردم است، ولذا همه مأمور هستیم در عصری که دشمن جنگ جدی را آغاز کرده و این جنگ، جنگ هویتی است و علیه هویت جامعه اسلامی و مومنین اقدام جدی کرده، امید دشمن را ناامید کنیم.

وی افزود: در طول تاریخ بی رحمانه ترین، خونین ترین و مضرترین جنگ ها و نزاع ها، جنگ های مذهبی بوده است و اکنون نیز امید دشمنان به همین نزاع ها می باشد و تنها ابزاری که برای مقابله با پیشرفت ها و مقابله با مقاومت اسلامی در دست دارد، استفاده از جنگ افروزی های مذهبی و هویتی است.

حجت الاسلام حسناتی تاکید کرد: امروز به عنوان اوجب واجبات بر همه لازم است از بروز اختلافات جلوگیری نمایند و باید بر مبنای اصول مشترک بین شیعه و اهل سنت کنار هم جمع شویم و دست دشمنان عنود و مستکبرین و صهیونیست ها را قطع کرده و اجازه ندهیم دشمنان زمینه ای را برای نفوذ در جامعه اسلامی و ایجاد تفرقه پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال هر مجموعه ای اصولی را باور دارد، اما جای بحث درخصوص موارد اختلاف در محافل علمی است و در طول تاریخ نیز عالمان شیعه و سنی با یکدیگر مباحث علمی داشتند و در جلسات درس یکدیگر حضور پیدا می کردند.

امام جمعه نجف آباد، احترام، نقد منصفانه و عالمانه، پرهیز از بدگویی و بالا بردن ظرفیت جامعه برای تحمل نظر مخالف را موجب باز شدن راه هدایت گری دانست و ادامه داد: به نظر می رسد این شیوه اکنون جزء بهترین مواردی است که باید به عنوان عمل صالح دنبال کنیم و در هفته وحدت زمینه های صفا، همدلی و قوت بیشتر را ایجاد نماییم و باید بدانیم اگر بخواهیم "اشداءعلی الکفار" باشیم، راهی نداریم جز آن که "رحماءبینهم" باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha