جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گروهک انحرافی بصره

حوزه/ نیروهای امنیتی استان بصره تعدادی از عناصر وابسته به گروه منحرف موسوم به ارتش غضب الهی (جیش الغضب الالهی) را که به نام جیش رجال المشرق نیز موسوم است بازداشت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه نیروهای امنیتی در استان بصره تعدادی از عناصر وابسته به گروه منحرف موسوم به ارتش غضب الهی (جیش الغضب الالهی) را که به نام جیش رجال المشرق نیز موسوم است بازداشت کردند. در میان این عناصر بازداشت شده یکی از رهبران برجسته این گروهگ انحرافی نیز بازداشت شده است. با وجود اینکه مردم و عموم عراق هنوز شناخت درستی از این گروه ندارند، اما منابع امنتی عراق می گویند بودجه این گروهک از برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین می شود.

یکی از منابع آگاه امنیتی درباره ویژگی های این گروه گفت: ارتش موسوم به غضب الهی در واقع ارتشی اعتقادی است که توسط گروهی که مدعی ارتباط با امام مهدی(ع) هستند تشکیل شده است و فرمانده و رهبر این ارتش نیز فردی منحرف به نام شیخ عبدالرزاق الجابری است که تا کنون شناخته شده نیست.

وی افزود: جابری بیانیه ای به نام ارتش خود صادر و از طریق برخی عناصر خود در بصره به شکل محدود توزیع کرده است و نیروهای امنیتی نیز یک روحانی از ساکنان منطقه الزبیر در استان بصره را در این راستا بازداشت کرده اند که وابستهب ه گروهک های مسلح مختلف بوده و در نهایت کار خود به ارتش غضب الهی می پیوندد و این ارتش همان طور که گفته شد عناصر وابسته به خود را بنا بر اعتقاد به زمینه سازی ظهور مصلح آخهرالزمان آموزش داده و به کار می گیرد.

این منبع امنیتی گفت: جیش غضب الهی پایگاه و قرارگاه نظامی ندارد بلکه در جامعه بصره پراکنده است و بنا بر اعتقاد باطل خود مردم را به قتل مراجع و روحانیون برای تقرب به خدا و تعجیل در ظهور امام مهدی(ع) تشویق می کند.

رشید فلیح فرمانده پلیس استان بصره نیز پیش از این از بازداشت معاون فرمانده ارتش غضب الهی در استان بصره به اتهام ایجاد هرج و مرج در میان تظاهرات کنندگان خبر داده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha