جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست معاونان تهذیب حوزه های استان ها در آمل

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور نیاز طلاب به مشاوره را در حد درس اخلاق دانست و از اجرای طرح های میثاق طلبگی ۳ و ۴ در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور، امروز در افتتاحیه همایش معاونان تهذیب حوزه های سراسر کشور با موضوع «بررسی راهکارهای ارتقای برنامه های تهذیبی مدارس علمیه» که در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در حال برگزاری است، به توسعه مراکز مشاوره در حوزه های علمیه استان ها اشاره کرد و گفت: باید با تلاش، توکل و علیرغم همه کمبودها این مراکز را فعال کنیم.

وی با بیان این که در حال حاضر طلاب ما در مدارس بیشتر به مشاوره تخصصی نیاز دارند، افزود: نیاز طلاب به مشاوره در حد درس اخلاق است و باید در کنار درس اخلاق و سایر مباحث اخلاقی و تربیتی، مسأله مشاوره مورد توجه قرار گیرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه به شدت و ضعف های موجود در مراکز مشاوره اشاره کرد و گفت: مراکزی که قوی عمل کردند موجب خیر و برکت بسیاری در میان طلاب حوزه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از توان و ظرفیت اساتید اخلاقی بومی از سوی حوزه های علمیه استانی تأکید کرد و گفت: از دو سال گذشته طرح شناسایی و بررسی اساتید اخلاق استانی و شهرستانی با همکاری مدیران حوزه و ائمه جمعه آغاز شده و این لیست مورد نظر با طی مراحل مختلف در حال حاضر نهایی شده و در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به طرح میثاق طلبگی اشاره کرد و با بیان این که در میثاق یک، همچنان در فرآیند پذیرش قرار داریم و افراد شرکت کننده در طرح طلبه نیستند، بلکه داوطلب طلبگی هستند، افزود: این افراد تا دوره های مورد نظر را طی نکنند و کد نگیرند، طلبه محسوب نمی شوند و به همین دلیل میثاق یک دو هدف دارد که یکی شناختن داوطلب و دوم نیز شناساندن حوزه به آنها است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود به ارائه گزارشی پیرامون طرح میثاق طلبگی برای اعضای شورای عالی حوزه اشاره کرد و گفت: اعضای شورا از اجرای این طرح استقبال و ما را تشویق کردند و خواستار تقویت و گسترش این طرح شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به این که فرد داوطلب پس از طی دوره میثاق یک، به عنوان یک امانت سالم تحویل مدیر مدرسه می شود، افزود: نقش اصلی مدیر مدارس علمیه مربی بودن است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه، روحانیت و طلاب حوزه های علمیه را سنگربانان قرآن و عترت دانست و خاطرنشان کرد: ما آماده ایم سینه مان را سپر کنیم که تیر دشمن به ما بخورد و به قرآن، اسلام و حوزه های علمیه نخورد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که سال آینده میثاق سه و بعد چهار را هم برگزار خواهیم کرد، گفت: سال گذشته میثاق یک و دو را برگزار کردیم و ان شاء الله سال آینده میثاق سه را برگزار می کنیم و بعد از آن نیز میثاق چهار که هر کدام از این دوره ها ایستگاه هایی است که مدیر، معاون تهذیب استان، مدیر مدرسه و معاون تهذیب مدرسه را ارزیابی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha