جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این‌که وحدت یک اصل قرآنی و یک قانون، شریعت و ادب اسلامی است، گفت: نادیده گرفتن وحدت نتیجه جز سستی و کاهش قدرت امت اسلام ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به در پیش بودن ایام نورانی میلاد حضرت محمد (ص) و رئیس مذهب شیعه امام صادق (ع) اظهار داشت: وحدت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در عصر حاضر باید تمامی مسلمانان جهان آن را رعایت کرده و اجازه ندهند در صفوف مسلمانان نفوذی صورت بگیرد.

 وی ادامه داد: وحدت، اتحاد یا تفاهم یعنی زندگی مسالمت‌آمیز توأم با رعایت احترام همه مسلمین و اجتناب و پرهیز از ایجاد تنش، برخورد و بداخلاقی است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: درواقع وحدت یک اصل قرآنی و یک قانون، شریعت و ادب اسلامی است که وجود مقدس پیامبر اسلام و ائمه معصومین همواره بران تأکید داشته و سفارش فرموده‌اند.

وی تصریح کرد: مسلمانان در همان صدر اسلام اتحاد و دوری از تنش و بداخلاقی وزندگی توأم با مسالمت و تکریم و احترام را از خود پیامبر اسلام (ص) و قران و ائمه معصومین (ع) آموختند که امروز نیز باید جاری و ساری باشد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هیچ‌کس به‌اندازه‌ای وجود مقدس امام علی(ع) برای حفظ اتحاد به معنایی که یاد شد تلاش نکرده و خود او بزرگ‌ترین پیشوا و منادی وحدت است چون نادیده گرفتن وحدت نتیجه‌ای جز سستی و هدر رفتن فرصت‌ها و ضایع شدن قدرت امت اسلامی و از بین رفتن امکانات به زیان اسلام و به نفع دشمنان نمی‌تواند، داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha