شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت السالام عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت:اگر زکات در جامعه به جایگاه شایسته و مطلوب خود برسد، آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و فقر کاهش می‌یابد و شاهد کاهش جمعیت زندانیان و رونق دانشگاه‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز  در جلسه شورای زکات استان قزوین که در دفتر امام جمعه برگزار شد با تأکید بر اینکه در جامعه خلاء تبیین معارف زکات داریم، گفت:  اگر می‌خواهیم زیرساخت‌ها را در حوزه زکات محکم کنیم، باید اطلاع رسانی در باب معارف زکات را جدی بگیریم و ببینیم در آگاهی بخشی به جامعه چه جایگاهی داریم.

وی با تأکید بر اینکه نباید صرفاً نگاه بخش نامه‌ای در حوزه زکات داشته باشیم، بیان کرد: باید در حوزه زکات به فکر ارتقای معرفتی جامعه باشیم تا همه با آگاهی کامل، زکات خود را پرداخت کنند.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: نباید صرفاً به آثار اجتماعی زکات نگاه کنیم بلکه باید نگاه اعتقادی به حوزه زکات داشته باشیم تا شاهد اثرگذاری و شوق بیشتر مردم در پرداخت باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تشریح آثار و برکات زکات اظهار کرد: خداوند می‌فرماید اگر اهل ایمان و تقوا باشید، برکاتم را از آسمان‌ها و زمین برای شما فرو می‌فرستم و کسانی که اهل زکات نیستند نمی‌توانند اهل ایمان و تقوا شوند.

  امام جمعه قزوین تصریح کرد: اطلاع رسانی در باب زکات کوتاهی شده است و اگر زکات در جامعه به جایگاه شایسته و مطلوب خود برسد، آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق و فقر کاهش می‌یابد و شاهد کاهش جمعیت زندانیان و رونق دانشگاه‌ها خواهیم بود

رئیس شورای زکات استان قزوین، نگاه همه جانبه در حوزه دین را بسیار مهم و ضروری دانست و تأکید کرد: نباید صرفاً به یک بخش از دین بپردازیم و سایر بخش‌ها را رها کنیم بلکه باید نگاه همه جانبه به حوزه دین داشته باشیم.

رئیس شئرای حوزه علمیه قزوین با بیان احادیثی از نبی مکرم اسلام(ص) در باب حمایت از مستضعفان، عنوان کرد: پیامبر(ص) تأکید می‌کند که باید دست مسلمان و غیر مسلمانی که از شما درخواست یاری دارد را بگیرید و این تأکید حضرت در حوزه محرومیت‌زدایی و مبارزه با فقر نیز می‌شود.

وی بکارگیری افراد دلسوز، با صداقت و معتقد را یکی از ضرورت‌های حوزه زکات مطرح کرد و عنوان کرد: کسی که صرفاً بر اساس وظایف شغلی وارد عرصه زکات می‌شود، نمی‌تواند اثرگذار باشد و باید افراد دخیل در این حوزه خودشان دلسوز، با صداقت و معتقد باشند.

امام جمعه قزوین در ادامه بر استفاده حداکثری از ظرفیت صدا و سیمای قزوین در تبیین معارف زکات و رفع تبعیض‌ها تأکید کرد و افزود: صدا و سیمای قزوین ظرفیت بسیار بیشتری دارد تا با استفاده حداکثری از کارشناسان دینی، آگاهی دینی جامعه را ارتقا دهد.

فرهنگ سازی پرداخت زکات

حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین  نیز در این جلسه خواستار فرهنگ سازی پرداخت زکات از طریق روحانیون و ائمه جمعه و جماعات شد و گفت: زکات اولین قانون مالی اسلام  است، لذا توسط مطبوعات و رسانه ملی ترویج و گسترش داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha