شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید احمد علم‌الهدی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:‌ باید با بصیرت کامل به تعقیب توطئه و تهاجم دشمن علیه پیامبر اکرم(ص) پرداخت و در میدان حمایت و دفاع از آن حضرت ایستاد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در همایش «پیامبر رحمت، محور تمدن نوین اسلامی»، در جمع روحانیان شیعه و سنی خراسان، در محل دانشگاه فرهنگیان مشهد با اشاره به اینکه با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) درباره فرصت هایی که در زندگی انسان وجود دارد و باید متوجه بود که آنها را از دست نداد، ابراز کرد:‌ باید به این فرصت ها که به فرموده امیرمومنان(ع) در حال گذر است و ممکن است آنها را از دست بدهیم، اهتمام داشت.

وی با اشاره به بخشی از آیه ۲۸ سوره نبأ که می فرماید: «انا ارسلناک الی الناس کافه»، افزود: با بررسی موقعیت خاص نبی مکرم اسلام و اعلامی که به جهان بشریت درباره دین شد و نیز نگاه به جریان اسلام در طول تاریخ، هنوز آرمان ابلاغ شده به ایشان، محقق نشده است که حرکت ما نیز باید به این سمت باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما اقلیمی، اقتصادی و تبدیل قدرت در زاویه ای جهانی نبود، اظهار کرد: این انقلاب، انقلاب اسلام در جهان بود و آن را برپا کردیم تا به آن نکته ای برسیم که خداوند در قرآن به پیامبر(ص) در جهان اعلام کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه باید بینش ها را از آلودگی های موقعیتی و شرایط خاص اقلیمی خارج کرد و در وضعی فراگیرتر قرار داد، جریان اقتدار انقلاب را با ۴۰ سال قبل متفاوت برشمرد و اظهار کرد: در ابتدا برخی پیش بینی دوام آن را نداشتند و فکر می کردند که یک هیجان عمومی در کشور ایجاد شده و بعد از مدتی به شکل اول بر می گردد. حتی مستکبران نیز اینگونه فکر می کردند که امری هیجانی شکل گرفته و مردم جریان حاکم را کنار زده اند و اگر قدرت را دوباره مهره چینی کنند، اوضاع به قبل بر می گردد، در حالی که این گونه نشد و خلاف آنچه دگر اندیشان فکر می کردند، رخ داد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه قلمرو و قدرت انقلاب اسلامی فضای منطقه را فرا گرفته است، تصریح کرد: امروز آنچه انقلاب بخواهد در تحولات منطقه انجام می شود نه آنچه قدرت های دنیا بخواهند.

وی به حاکمیت اقتدار جریان مقاومت و رسوایی آمریکا در سوریه نیز اشاره و آن را مثالی برای اقتدار امروز انقلاب اسلامی نسبت به اوایل آن دانست و گفت: ما در تحولات داخلی و موقعیت جهانی چالش ها و مسائل مختلفی داشتیم، ولی به هر حال امروز جمهوری اسلامی در منطقه حاکم است و توسعه اسلام در هیچ جایی با ۴۰ سال قبل قابل مقایسه نیست و با وجود همه فراز و نشیب هایی که از سوی استکبار جهانی ایجاد شده، تعداد مسلمانان افزایش متعبدانه ای یافته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، توسعه اقتدار انقلاب را امری دانست که به صورت هفتگی رخ می دهد و در این باره تاکید کرد: توسعه انقلاب، گسترش اقلیمی، جهانگیری و کشورگشایی از یک جریان نسلی، ملت و نژاد نیست، بلکه توسعه اسلام می باشد که در نتیجه انقلاب اسلامی است و البته اسلام تا کنون در این شرایط جهشی قرار نگرفته بود.

وی با بیان اینکه رسول الله(ص) محور مسلمانان است، تصریح کرد: امروز می گوییم می بایست به اعتباری که در جریان رشد و توسعه شخصیت پیامبر(ص) که در طول تاریخ اینگونه نبوده، قرار گرفته ایم، دست به دست همدیگر بدهیم، زیرا دشمن نیز در هیچ زمانی اینگونه در برابر ایشان بسیج نشده و تجهیزات نداشته است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه دشمن و دنیای مادی مدرنیته استکبار جهانی تا دیروز پیامبر را در کنار مسیح، موسی و سایر رسولان قرار می داد و روحانیان را همتراز با کشیشان می دانست، ابراز کرد: دشمن به دنبال براندازی پیامبر(ص) است و آن حضرت را چالش و مانعی برای توسعه استکبار جهانی و جهانخواری می داند؛ البته آنان با ۴۰ سال قبل از نظر ضعف و توقف در توسعه قدرت، قابل مقایسه نیستند بلکه بر خلاف گذشته، امروز آمریکا باید به دنبال تصمیمی باشد که انقلاب اسلامی می گیرد و بیشتر وقت ها آن تصمیم به ضرر اوست.

وی، تبیین محور وحدت یعنی دفاع از رسول الله(ص) را تکلیف روحانیان شیعه و سنی دانست و اظهار کرد: دشمن شکست خورده در میدان جنگ می خواهد به وسیله جریان تکفیری و ارهابی و شیعه انگلیسی برای بریدن امت اسلام اقدام کند که خوشبختانه هر دوی این لبه های قیچی کُند، رسوا و از هم پاشیده شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود:‌ باید با بصیرت کامل به تعقیب توطئه و تهاجم دشمن علیه پیامبر اکرم(ص) پرداخت و در میدان حمایت و دفاع از آن حضرت ایستاد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha