پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام فلاحی

حوزه/ برای صدور انقلاب به کادرسازی جهانی نیاز داریم، زیرا از بین آنها شیخ زکزاکی‌هایی می‌روید که محور گرایش ۱۶ میلیون نفر به مذهب تشیع شد و روحانیونی که در بین بیش از ۲ هزار شهید مدافع حرم، از جبهه مقاومت دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، صبح امروز در  نشست بصیرتی «آشنایی با اندیشه مقام معظم رهبری با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» که در مدرسه خواهران الزهرا(س) همدان برگزار شد، با اشاره به وظایف طلبه انقلابی و مسئولیت خطیر این قشر در نشر و تبلیغ اندیشه‌های مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمود: «طلاب جوان در ساخت دولت اسلامی و سپس جامعه و تمدن اسلامی باید نقش‌آفرین باشند تا بستر تحقق توحید در عمل فراهم شود.»

وی ادامه داد: نسل جوان به ویژه طلاب با همت در همه عرصه‌ها می‌تواند به رشد و بالندگی دست یابد و عزتمندی ایران را در عالم فراگیر کند، لذا طلاب جوان باید حضور پررنگ در عرصه‌هایی چون علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد سالم، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی اسلامی داشته باشد.

 فلاحی با اشاره به غفلت مسئولان در آگاهی دادن به نسل جوان درباره ثمرات و نتایج گام اول انقلاب اسلامی، عنوان کرد: از جمله ثمرات انقلاب اسلامی ثبات و امنیت کشور و حفظ تمامیت ارضی، حفاظت از مرزها، پیشرفت کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی، مشارکت مردم در سرنوشت کشور است که بیان آن وظیفه مهم طلبه امروزی است.

وی با بیان اینکه خطاب اصلی بیانیه گام دوم به جامعه حوزه، دانشگاهی و جوانان  است، عنوان کرد:  اگر ۴۰ سال نخست انقلاب برای جوانان و عموم مردم به ‌درستی تبیین می‌شد، امروز شاهد بسیاری از مشکلات نخواهیم بود و حرکت عظیم امام خمینی(ره) با هدف نظام‌سازی و در تداوم حرکت انبیا به اهداف خود نزدیکتر از امروز بود.

این کارشناس حوزوی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و بصیرت‌افزایی مبنای حرکت امام (ره) بوده‌ است، اظهار کرد: چنانچه اهداف و آرمان‌های انقلاب به خوبی تبیین و نهادینه می‌شد عده‌ای بعد از جنگ ۸ ساله سخن از عقلانیت در مقابل اصول شکل‌گیری نظام به میان نمی‌آوردند، البته با تمام این مشکلات و شکاف‌های ریز و درشت، مردم به انقلاب و آرمان‌ها پشت‌ نکرده‌اند، اما مخالفین  هم حذف نشدند.

چلّه پر افتخار انقلاب

وی، چهل ساله نخست انقلاب را "چلّه پر افتخار" عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران دارای ویژگی‌های متعددی است که مهم‌ترین آن را می‌توان در سه موضوع پویش انقلاب اسلامی، برکات بزرگ انقلاب و اقتدار انقلاب اسلامی برشمرد.

فلاحی، یکی از نقاط مورد انتقاد به رژیم پهلوی را کم توجهی به پیشرفت و آبادانی عموم مناطق کشور دانست و تصریح کرد: در آن دوران ۹۶ درصد کشور از نعمت برق بی‌بهره بودند و مناطق کم‌برخوردار کشور کمترین سهم را از آبادانی و توسعه داشتند، به همین دلیل امام در نخستین ماه‌های شکل‌گیری انقلاب بر ایجاد نهادهای مردمی و انقلابی از جمله بنیاد مسکن، کمیته امداد و... و. در راستای محرومیت‌زدایی تمرکز کرد.

این کارشناس حوزوی متذکر شد: ما در ساختار ولایی کار می‌کنیم و با هدف تشکیل تمدن نوین جهانی و زمین زدن استکبار جهانی پیش می‌رویم.

سقوط اسرائیل از الزامات تشکیل حکومت جهانی اسلام است

وی با بیان اینکه اساس تئوری اندیشه امام و رهبری بر مبنای سقوط اسرائیل غاصب است، گفت: سقوط اسرائیل از الزامات تشکیل حکومت جهانی اسلام است.

 فلاحی با اشاره به تهدیدهای امروز آمریکا، اظهار کرد: از سال ۶۹ که آمریکا به بهانه نفت وارد خلیج فارس شد، ما تهدید به جنگ شدیم، اما از همان زمان که نه موشک کروز داشتیم و نه شهاب، نه ناو جنگی داشتیم و نه سلاح پیشرفته جنگی، آمریکایی‌ها اذعان داشتند با ایران نمی‌توان مقابله کرد و امروز با همه تجهیزات پیشرفته و موشک‌های بالستیک‌مان، ۱۵۰ پایگاه نظامی آمریکا در منطقه در تیررس ماست.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی آمریکا در تلاش است تا با ایجاد جوّ روانی از بیرون و  فضاسازی در بین مسئولین، از درون به ما ضربه بزند و کاری کند که مسئولین نظام و نهادهای تصمیم ساز دچار تصمیم‌گیری‌های اشتباه شوند.

فلاحی اظهار کرد: ما طی ۲ دهه ۱۱برابر رشد علمی داشتیم و امروز رتبه ۱۵ علمی جهان را داریم و این یعنی تحقق عینی "سیاست ما عین دیانت ماست"  که احمدی روشن‌ها، طهرانی مقدم‌ها و دیگر فرزندان انقلابی این آب و خاک آن را به ارمغان آوردند، وگرنه نظام سکولار نمی‌توانست و نمی‌تواند چنین ثمراتی برای کشور ایجاد کند.

حکومت ولایت فقیه بهترین نوع حکومت در جهان است

این کارشناس حوزوی در ادامه انواع نظام حکومتی‌های جهان  را  به سه دسته دیکتاتوری، لیبرال دموکراسی و ولایت فقیه تقسیم کرد و گفت: حکومت ولایت فقیه که با نظارت‌های کنترلی نیز همراه باشد بهترین نوع حکومت در جهان شناخته شده‌است و امروز می‌بینیم پس از سال‌ها، حتی یک نقطه خاکستری هم در زندگی مقام معظم رهبری دیده نمی‌شود.

وی یادآور شد: وقتی صدام به کشور حمله کرد، تفکر سکولار (بنی صدر) می‌گفت مذاکره کنیم و قسمت‌های تصرف شده را بدهیم تا نفوذ بیشتری به خاک کشور صورت نگیرد، اما تفکر انقلابی بود که ۸ سال با جان و دل جنگید و حتی یک وجب از خاک را به دشمن نداد.

 فلاحی تصریح کرد: امروز تفکر سکولار می‌گوید صدور انقلاب معنا ندارد و به قول مقام معظم رهبری "خسته شده‌اند و بریده‌اند، اما می‌گویند مردم خسته و بریده‌اند. "

وی با بیان اینکه مشکلات امروز کشور حاصل عملکرد نهادهای انتخابی است، نه انتصابی تأکید کرد: حاصل عملکرد نهادهای انتصابی، امنیت کشور است که در دنیا زبانزد است، اما نهاد انتخابی هنوز نتوانسته اقتصاد بیمار را که از بعد دوران صفویه دچار مشکل شده بود ترمیم کند.

این کارشناس حوزوی در ادامه تأکید کرد: چنانچه قرار است زمینه‌ساز ظهور شویم باید به سمت تربیت نسل طراز ظهور حرکت کنیم؛ دشمن از طریق نظامی نتوانست بر ما مسلط شود، اما امروز تلاش می‌کند جوان ما و نسل آینده کشور را از درون تهی کند.

 فلاحی، صدور انقلاب را از الزامات و ثمرات انقلاب برشمرد و افزود: در مناطق سیل‌زده از ۲۵ کشور جهان برای امدادرسانی حضور داشتند و این از برکات صدور انقلاب است.

وی با بیان اینکه امروز از ۱۲۰ کشور جهان در حوزه‌های علمیه کشور تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: ما برای صدور انقلاب به کادرسازی جهانی نیاز داریم، زیرا از بین آنها شیخ زکزاکی‌هایی می‌روید که محور گرایش ۱۶ میلیون نفر به مذهب تشیع شد و روحانیونی که در بین بیش از ۲ هزار شهید مدافع حرم، از جبهه مقاومت دفاع کردند.

ادامه مسیر با جوانان است 

این کارشناس حوزوی با تأکید بر اینکه جوانان انقلابی امروز بینش عمیق‌تری دارند، اظهار کرد: رویش‌هایی که در مراسم‌های اعتکاف، پیاده‌روی اربعین، جبهه مقاومت و ... می‌بینیم همه بیانگر عمق بینش جوان امروز است به همین دلیل رهبر انقلاب تأکید می‌کنند ادامه مسیر این انقلاب با جوانان است و در بیانیه دوم هم آنها را مخاطب اصلی بیانات خود قرار داده‌اند.

وی بیان کرد: انقلاب و نظام‌سازی ۲ گام مهمی است که در راستای شکل‌گیری حکومت جهانی اسلام برداشته‌ایم، اما ۳ گام مهم دیگر در این خصوص باقی مانده است که باید با بصیرت‌افزایی به ویژه در بین قشر خاکستری که این روزها در جلسات قرآن ماه رمضان و یا هیئات مذهبی ماه محرم هم حضور دارند  به آن دست یابیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha