پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست تخصصی تبیین سیاستهای و راهبردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه صنعتی کرمانشاه

حوزه/ مقام معظم رهبری موضوع انحصار زبان انگلیسی را مطرح کرده اند که موضوع بسیار مهمی است و اینکه ما زبان دوم کشور را به انگلیسی منحصر کنیم، اصلا کار درستی نیست.

به گزارش خبرگزاری « حوزه » از کرمانشاه، حجت الاسلام سیدسعیدرضا عاملی، امروز در نشست تخصصی تبیین سیاست های و راهبردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دانشگاه صنعتی کرمانشاه، با بیان اینکه باید از بنیه و ظرفیت منابع انسانی ونیز منابع اجتماعی ایران برای تقویت انقلاب فرهنگی بهره گرفت، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه های مدونی دارد تا بتواند به صورت مشخص گام های موثری در حوزه ارتقاء آموزش عالی در دانشگاه های کشور بردارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کارکرد فناوری نوین در آموزش عالی کشور نیز گفت: تمام آنچه که ما به عنوان یک آرمان به آن می نگریستیم، امروز توانسته ایم با برنامه های الکترونیکی در قالب فناوری های جدید طراحی کنیم، همچنان که با استقرار دولت الکترونیک خدمات رسانی آسانتری به مردم داریم و نظام بروکراسی تا حد امکان شکسته شده است.

وی همچنین در ادامه از ماندن زبان انگلیسی در سرفصل دروس دانش آموزان خبر داد و گفت: بحث مقابله با انحصار زبان انگلیسی در کشور مطرح است نه حذف آن؛ مقام معظم رهبری موضوع انحصار زبان انگلیسی را مطرح کرده اند که موضوع بسیار مهمی است و اینکه ما زبان دوم کشور را به انگلیسی منحصر کنیم، اصلا کار درستی نیست.

عاملی با  تاکید  بر اینکه ورود به زبان های جدید نیازمند برنامه ریزی دقیق است، افزود: زبان های پرگوینده جهان مثل زبان های چینی، اسپانیایی و عربی، زبان های بسیار مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: انگلیسی زبان های دنیا ۳۵۰ میلیون نفر هستند، در حالی که مخاطبان زبان چینی به بیش از یک و نیم میلیارد نفر می رسند، لذا باید از زبان های پرجمعیت دنیا در دانشگاه ها و مدارس استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha