جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش هفته وحدت در سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان گفت: اشتراکات دینی مسلمان در مذهب شیعه و سنی تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در همایش وحدت مذاهب اسلامی، با حضور تشیع و اهل سنت، به میزبانی مسجد شهرک مهمانشهر سمنان، با اشاره به آیه شریفه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» اظهار داشت: خداوند متعال مسلمانان را به وحدت و همدلی و همبستگی دعوت می کند و حبل الله یعنی هرچیزی که ارتباط ما با خدا را برقرار می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به اشتراکات وحدت آفرین شیعه و سنی تصریح کرد: اشتراکات دینی مسلمان در مذهب شیعه و سنی تقویت شود.

وی با بیان اینکه نخستین عنصر وحدت آفرین مذاهب اسلامی قرآن کریم است، افزود: قرآن کریم مصداق و محوری برای وحدت است و دومین عنصر وحدت آفرین مسلمانان پیامبر اکرم(ص) است و  پیامبر اکرم(ص) یکی از مصادیق وحدت است و نظر اهل سنت بر تاریخ ولادت پیامبراکرم(ص) و نظر تشییع بر ولادت پیامبراکرم(ص) عامل پیوند و ارتباط تنگاتنگ در میان شیعه و سنی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) عاملی برای وحدت و سنت پیامبر(ص) وحدت آفرین است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم در آیه شریفه «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» سبک و سیره زندگی را به مسلمانان توصیه می کند و  اسلام از ما رُحَماءُ بَینَهُم و أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ می خواهد، اما دشمن از ما تفرقه می خواهد و دشمن بداند که اهل سنت هوشیار و بیدار همواره در مقابل توطئه ها ایستادگی می کنند و شدت عمل خرج می کنند.

وی با بیان اینکه این بستر وحدت را باید حفظ کنیم، گفت: وحدت ایجاد شده در میان مذاهب اسلامی باید در میان رسانه‌ها منعکس شود.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه اختلاف دیدگاه‌ها در فقه و برخی از مسائل و موارد دیگر نباید اشتراکات ما را تحت شعاع قرار دهد، گفت: وَاعتَصِموا از کلمه عصمت است و عمصت یعنی راه نفوذ را می بندد و اتحاد و همدلی و یکپارچگی راه نفوذ را می بندد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha