جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر این که پیکر دنیای اسلام زخم خورده تفرقه و تکفیر است، گفت: تقویت تفکر وحدت و مبارزه با ریشه‌های فکری بیماری ضدیت با وحدت از مهم‌ترین عوامل بازدارنده گسترش تفکر تکفیری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته وحدت، نیاز امروز دنیای اسلام به وحدت را نیازی مبرم و اساسی ذکر کرد.

وی افزود: مسئله وحدت در همه زمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است، اما در زمان حاضر به‌واسطه شرایط خاصی که با آن مواجه هستیم، این وحدت از اهمیت بالاتری برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: امروز دنیای اسلام به اتّحاد و همدلی به‌ شدّت نیازمند است، زیرا اکنون پیکر دنیای اسلام زخم خورده و دشمنان اسلام توانسته‌اند با ایجاد جنگ در بین خود مسلمین آن‌ها را مشغول به خود کنند و خود در حاشیه امن باشند که در این شرایط وحدت امت اسلام از اوجب واجبات است.

وی با اشاره به نقش دشمنان اسلام در شکل‌گیری تکفیری‌ها و تروریست‌ها، خاطرنشان کرد: در طول سالیان اخیر با ظهور پدیده‌هایی مانند داعش و گروه‌های تکفیری خشونت‌طلبی از این جنس که همه مسلمین از جمله شیعیان اهل‌بیت عصمت و طهارت را تکفیر می‌کردند، اهمیت بحث از وحدت برای همگان بیش از پیش روشن شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: گروه‌های جنایت‌کار تکفیری نه‌تنها مسلمانان مذاهب مختلف ازجمله شیعه را تکفیر می‌کردند، بلکه در عمل نیز با سلاح‌های اهدایی از سوی آمریکا و اسرائیل، دست به کشتار مسلمانان زدند و از مذاهب مختلف اسلامی گروه‌های فراوانی را کشتار کردند.

وی تصریح کرد: نیاز آمریکا و مستکبران عالم به مشغول شدن مسلمانان به یکدیگر و کشتار آن‌ها نسبت به هم به حدی بوده است که آمریکا رسماً در شکل‌گیری و حمایت از این گروه‌های تروریستی نقش ایفا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این گروه‌ها رسماً مورد حمایت آمریکا و اسرائیل بودند، افزود: رژیم اشغالگر قدس با هدف درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر و کشتار آن‌ها، به این گروه‌ها انواعی از خدمات نظامی، تسلیحاتی، پشتیبانی و پزشکی را ارائه می‌کرد.

وی اضافه کرد: اکنون با فروکش کردن این تب و شکست داعش و کشته شدن رهبر آن، باید به فکر مبارزه با علت اصلی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: داعش و گروه‌های تروریستی دیگر، معلول یک تفکر غلط و ضد دینی هستند که معتقد است مسلمین باید با اسلحه، اختلافات مذهبی خود را حل کنند و با کشتار یکدیگر اعتقاد مذهبی خود را نشان دهند.

وی ادامه داد: پیوستن هزاران نفر از جوانان فریب‌خورده به گروه‌های جنایتکاری مانند داعش و کشتار ده‌ها هزار بلکه بیشتر از مسلمانان، معلول این طرز فکر بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برای مقابله با داعش‌های آتی باید با علت اصلی یعنی فکر احمقانه و ضد دینی آن‌ها مبارزه کرد، فکری که سر نخ آن به برخی عالمان فاسد و وابسته به دشمنان دین می‌رسد و از سوی استکبار جهانی نیز تقویت می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه مسلمانان و محبان اهل‌بیت، تقویت تفکر وحدت و مبارزه با ریشه‌های فکری بیماری ضدیت با وحدت است که باید مورد توجه همه جهان اسلام باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha