جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدرضا آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:دشمن از ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی بهره های فراوانی میبرد و روزگاری که برای عراق و لبنان ساخته اند به خاطر وحدتی است که در اربعین ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گردهمایی سالانه خواهران مبلغ استان قم که عصر امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین استان قم برگزار شد، با گرامیداشت میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت : دشمن از ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی بهره های فراوانی میبرد و روزگاری که برای عراق و لبنان ساخته اند به خاطر وحدتی است که در اربعین ایجاد شده است و بزرگترین راهپمیای که در طول تاریخ سابقه نداشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: قبل و بعد از اربعین شروع به این تفرقه افکنی کردند که نگذراند چنین وحدتی که در دنیا کم نظیر است به وجود بیاید.

وی افزود: هر چه افراد بهم نزدیک تر شوند و نکات مبهم روشن شود امامت را بهتر میشناسند و بسیاری از علمای اهل سنت هم نسبت به امام حسین و فرزندان ایشان علاقمند هستند و تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نیستند.

آشتیانی با اشاره به آیه ۱۰۷ سوره مبارکه انبیا اظهار داشت: این آیه بسیار مورد تاکید قرار گرفته است . پیامبر خدا رحمتی است برای جهانیان و فرقی بین انسان ها قائل نشده اند و پیامبر به عنوان رحمت برای هر انسانی در هر جایی از کره زمین فرستاده شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این رحمت نشانه توفیق است، تاکید کرد: اگر تقربی برا انسان پیش می آید به واسطه همان توفیق و رحمتی است که از سوی خداوند برای انسان فرستاده شده است.

وی افزود: چه در زمانی که پیامبر متولد شد چه در زمان بعثت و چه بعد از آن عده ای بودند که به به خداوند اعتقادی نداشتند و معتقد بودند که طبیعت این جهان را به وجود آورده است و یک روزی از بین می برد. عده ای بت را می پرستیدند و عده ای بت را شیفع میدانستند که با واسطه آن به خداوند اتصال داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان اینکه در فلسفه بعثت آمده است که انبیا چیز غیرمتعارفی نیاوردند و از مردم فطرتشان را مطالبه کردند،تصریح کرد: اگر خانواده، والدین یا محیط انسان را منحرف نکند و اگر این فطرت زنده شود و غبار روی آن ننشیند این انسان خداپرست است و خدا را قبول دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نمیشود که انسان عاقل صداقت را دوست نداشته باشد، تاکید کرد: اگر در منازل خوبی ها و راستی ها و امانت داری را به انسان ها یاد بدهیم این ها در آینده پاک ترین انسان ها خواهند شد.

به گفته وی پیامبر آمده است که گنجینه های عقول را برآورده کند، در همه انسان ها گنجینه هایی از عقل را در خود دارند، همین انسانی که روزی آنقدر عقب مانده بود امروز به این جایگاه پیشرفت علمی رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تاکید کرد: پیامبر خداوند آمد تا این جامعه که هرکدام به سمت و سویی میرفت را بیدار کند و متوجه کند که یک انسان عاقل در برابر یک تکه سنگ یا خورشید و ماه که مخلوق خالق دیگری هستند کرنش نمی کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر عده ای رحمت خداوند را نپذیرفتند و لجبازی کردند به این معنی نیست که باب رحمت باز نیست و امروز هم اگر بعضی کشورهای اسلامی باب گشایش و نجات را نمیپذیرند از جانب خودشان است وگرنه پیامبر رحمت است.

وی با بیان اینکه در حالی که شعله های آتش اختلاف دنیا را میسوزاند میتوانیم درک کنیم که انبیا آمده اند که رحمت را برای همه جهانیان بیاورند، تصریح کرد: بعد از ظهور، امام زمان این دین را خالصا تبلیغ میکند و آن روز میتوانیم بدانیم که چه چیزی از اسلام است و چه چیزی از اسلام نیست. به این خاطر که در طول زمان ممکن است پیرایه هایی به دین بچسبد که از خود اسلام نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین ه آشتیانی با تاکید براینکه زمین به صالحان و خوبان ارث میرسد، تاکید کرد: حکومت الهی باید تشکیل بشود. عبادت خداوند و مبارزه با طاغوت تیتر رسالت همه پیامبران بوده است، جدایی از سیاست برای مبلغان معنادار نیست و مجلس روضه بدون سیاست ممکن نیست، همانطور که امام حسین(ع) اهل سیاست بود اگر پیامبر با طاغوت مبارزه نکرده بود این دیگرگویی ایجاد نشده بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در هر شبانه روز ۶ هزار شبهه القا میشود، تصریح کرد: مرتب این اتفاق می افتد که مبادا سلامت دین برای مردم ارائه شود.درعایت حجاب در قم از زمان طاغوت هم وجود داشته است، امروز اما مهر سکوت بر لب همه زده شده است.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به دانش آموزان در پورش دینی، خاطرنشان کرد:۲۶۵ هزار محصل در آموزش و پرورش قم داریم که تقریبا یک چهارم استان هستند و اگر آموزش و پرورش ما به موقع اقدام کند دیگر این دانش آموز در دانشگاه هم نمی لغزد. این ۱۲ سال سال های طلایی است که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تاکید کرد:در امر به معروف و نهی از منکر باید در جاهای خاصی به صورت عملیاتی وارد شویم، تذکر باید عمدتا تذکر نرم باشد،‌اگر تذکرات همیشگی باشد و همگی این احساس وظیفه را بکنیم روند اصلاح خواهد شد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha