جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ جشن عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

حوزه/ آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز، با حضور جمعی از علمای بلاد برگزار شد و طی این مراسم، ۵ طلبه، به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیین عمامه گذاری و تلبس جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، با حضور علما، فضلا، مسئولین و سایر عموم مردم در حیاط این مدرسه، برگزار شد.

سختی‌های بسیاری را متحمل شدیم

در این مراسم، آیت الله موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اظهارداشت: بالاترین افتخار حوزه علمیه خوزستان این است که در خط مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه سختی‌های بسیار زیادی را کشیدیم تا حوزه علمیه خوزستان به وضعیتی این چنینی برسد، از خاطرات خود در دوران پیش از انقلاب گفت.

نقش ارزشمند آیت الله موسوی جزایری در راه‌اندازی مدارس علمیه خوزستان

همچنین در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام مالکی، مؤسس مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، با اشاره به خدمات ارزشمند آیت الله موسوی جزایری، تصریح کرد: اگر حوزه علمیه امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۰ از سوی آیت الله موسوی جزایری تأسیس نمی‌شد، معلوم نبود اهواز در دوران کنونی چه وضعیتی داشت.

وی ادامه داد و گفت: روحانیت حاضر در جمع، همگان محصول مدرسه امام خمینی(ره) بوده و سایر مدارس علمیه استان نیز نتیجه وجود چنین مدرسه‌ای در کلان‌شهر اهواز است.

عمامه گذاری ۸ طلبه

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، در ابتدای این مراسم، به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های آموزشی و خدمات اجتماعی مدرسه پرداخت.

لازم به ذکر است، در این مراسم، ۸ طلبه که ۵ نفر از مدرسه علمیه امام خامنه ای، ۲ نفر از مدرسه علمیه خاتم الأنبیاء و ۱ نفر نیز از مدرسه علمیه المهدی مسجدسلیمان، توسط آیت الله موسوی جزایری، به لباس مقدس روحانیت، ملبس شده و بدین ترتیب، در آغاز یک راه بسیار دشوار و حساس یعنی تبلیغ رسمی قرار گرفتند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha