پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حوزه/ حجت الاسلام کاظمی گفت: تا پایان سال جاری برنامه‌های مختلفی برای معرفی آثار پژوهشی بنیاد برگزار خواهد شد و برگزاری این همایش در آستانه ولادت پیامبر اسلام(ص) یکی از این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام روح الله کاظمی امشب در آیین رونمایی از چهار اثر بنیاد فرهنگی امامت در سالن جلسات این بنیاد در قم گفت: مجموعه بنیاد فرهنگی امامت در بخش پژوهش فعالیت‌های متنوعی را در دست اجرا و تولید دارد و در نیمه دوم سال جاری شاهد بازدهی و ثمردهی این پژوهش‌ها خواهیم بود.

وی افزود: تا پایان سال جاری برنامه‌های مختلفی برای معرفی آثار پژوهشی بنیاد برگزار خواهند شد و برگزاری این همایش در آستانه ولادت پیامبر اسلام(ص) یکی از این برنامه‌ها است.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی امامت گفت: امروز چهار کتاب که توسط پژوهشگرانی که با بنیاد همکاری می‌کنند آماده شده و محور آنها موضوع امامت است رونمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: «السکینه فی صحت حدیث المدینه» یکی از آثاری است که امروز رونمایی می‌شود. این کتاب با همکاری دکتر ارجمند تهیه شده است و به ارزیابی سند این حدیث پرداخته است.

حجت الاسلام کاظمی گفت: اثر دیگری که امروز رونمایی می‌شود کتاب «بن‌مایه‌های امامتی در قصه‌های قرآنی» است که با همکاری دکتر دیمه‌کار تهیه شده است. این کتاب نگاهی جدید به داستان‌های قرآنی است.

وی افزود: یکی از زاویه‌هایی که در این کتاب به آن پرداخت شده است استفاده‌هایی است که در مبحث امامت می‌توانیم به قصص قرآنی داشته باشیم.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی امامت تصریح کرد: اثر دیگر کتاب «همبستگی قرآن و عطرت» است که با همکاری دکتر موحدی آماده شده است و در آن از همبستگی قرآن و عطرت دفاع شده است.

وی گفت: در اندیشه سلفی گری این مطلب مطرح می‌شود که قرآن برای همه قابل‌فهم است و برای فهمیدن آن بی‌نیاز از ائمه هستیم و در این کتاب از همبستگی قرآن و عطرت دفاع شده است.

حجت الاسلام کاظمی بیان کرد: اثر چهارم کتاب «الگوبرداری از معصومان؛ مفهوم شناسی تأسی و امکان‌سنجی» است و دکتر کامیاب در این اثر به بحث تأسی و الگوبرداری از معصومان پرداخته است که نکته‌ای قابل‌توجه در بحث امامت است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha