جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محفل انس با قرآن در مدرسه علمیه خوی

حوزه/ حجت الاسلام اکبرزاده، وحدت را اساس دین اسلام دانست و گفت: قرآن همه اهل کتاب را به وحدت دعوت کرده و بیان می‌کند برای وحدت باید مسائل اختلافی را کنار نهاد و به مشترکات تمسک جویید، به همین دلیل مراجع عظام تقلید توهین به مقدسات مذاهب و ادیان الهی را حرام می‌دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام ناصر اکبرزاده، شامگاه چهارشنبه در مراسم محفل انس با قرآن که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی برگزار شد با بیان اینکه اساس دین اسلام همراه هم بودن و حرکت دسته جمعی است، اظهار داشت: دین مبین اسلام به ما حرکت‌های جمعی را یاد می‌دهد و در سوره حمد که در نماز خوانده می‌شود خطاب جمع است.

وی، وحدت را اساس دین اسلام دانست و افزود: قرآن همه اهل کتاب را به وحدت دعوت کرده و بیان می‌کند برای وحدت باید مسائل اختلافی را کنار نهاد و به مشترکات تمسک جویید، به همین دلیل مراجع عظام تقلید توهین به مقدسات مذاهب و ادیان الهی را حرام می‌دانند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی با اشاره به اینکه اسلام یک دین اجتماعی است و درد آن درد انسانیت است و این منطق دین است، بیان داشت: امام علی (ع) وقتی خبر سرقت طلای یک زن یهودی را می‌شنود خطبه‌ای خوانده و مسلمین را مورد خطاب قرار می‌دهد که اگر کسی از شنیدن این خبر بمیرد من مورد ذم قرار نمی‌دهم.

 اکبرزاده ادامه داد: همه ما باید منادی وحدت باشیم و این را از خانواده، فامیل، محله و مدرسه علمیه خود شروع کنیم و دین اسلام حتی ما را در غذا خوردن هم به جمع سفارش می‌کند و جامعه اسلامی با وحدت و حرکت جمعی است که به مرحله تمدن رسیده و مشکلات را حل می‌کند.

وی افزود: باید منادی وحدت بودن را از اول طلبگی تمرین کنیم و موقع ورود به جامعه و امر تبلیغ این مسئله را جامه عمل پوشانیم و در محل تبلیغ خود وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
در پایان این مراسم از برگزیدگان و منتخبین قرآتی تجلیل به عمل آمد.






انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha