سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
معاون تهذیب کشور

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به این که برخی ها می گویند بعد از انقلاب طلاب با هدف پست و مقام وارد حوزه می شوند، گفت: این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد طلاب برای خدمت به دین وارد حوزه می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه های علمیه چهارشنبه شب در جمع طلاب مدارس علمیه امام صادق(ع) محمود آباد و امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که ورود به عرصه طلبگی به طور حتم با عنایت خداوند متعال بوده است، گفت: کسی که در این دنیای وانفسا ذائقه طلاب را تغییر داده و به سمت این فضائل هدایت کرده خداوند متعال بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که مدیران و اساتید باید طلاب را همانند فرزندان خود دوست داشته باشند و برای آنها پدری کنند، افزود: تنها در این صورت که کار حوزه پیش می رود و اگر مدیر تنها بخواهد مدیریت کند کار او در این جایگاه مهم پیش نخواهد رفت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که برخی ها می گویند بعد از انقلاب طلاب با هدف پست و مقام وارد حوزه می شوند، ادامه داد: این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد طلاب برای خدمت به دین وارد حوزه می شوند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور با بیان این که در این دنیای وانفسا طلاب وارد حوزه شده اند تا سالم، پاک و سلامت بمانند و از دین و ائمه اطهار(ع) دفاع کنند، افزود: طلابی که امروز در مدارس علمیه مشغول تحصیل علوم دینی هستند مورد توجه حضرت ولیعصر(عج) قرار دارند.

وی ادامه داد: خداوند سبحان دنیا را متوازن نگه می دارد و اگر یک گروهی از دین خارج می شوند خداوند سبحان جهت گروهی دیگر را به سوی دین تغییر می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با تأکید براین که نگهداشتن این نعمت هدیه الهی بسیار مهم است، ادامه داد: باید برای نجات پیدا کردن نه برای نمره و مدرک درس بخوانیم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که طلاب چند دسته اند، گفت: دسته اول طلابی هستند است که با انگیزه می آید، با انگیزه می رود و به نتیجه می رسند.

وی در ادامه سخنان خود به شاخصه های دسته دوم طلاب اشاره کرد و افزود: این دسته از طلاب با انگیزه می آیند، اما بلافاصله انگیزه آنها  افول پیدا می کند و خاموش می شود که این افراد یا باید انگیزه خود را تقویت کنند یا از فضای حوزه خارج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به این که همین گروه دوم نیز دو دسته هستند، گفت: بعضی ها می روند و بعضی ها هم با همین بی انگیزگی خود می مانند و رشد نمی کنند.

وی ادامه داد: آنهایی که کم انگیزه و یا بی انگیزه می شوند دنیا و آخرت خود را نیز خراب می کنند و شخصیت موثری نمی شوند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به نقاط ضعف موجود در کتب و نظام آموزشی حوزه افزود: علیرغم همه این مشکلات و کمبودها تلاش و انگیزه انسان می تواند ضعف برنامه ها و متون را جبران کند، هزاران نفر در حوزه با همین متون و نظام علمی آموزشی به جایگاه های بالایی رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی همچنین به دسته سوم طلاب اشاره کرد و با بیان این که این افراد با انگیزه می آیند و با انگیزه پیش می روند، اما در میانه کار افول می کنند، گفت: این افراد نیز باری می شوند بر دوش حوزه و روحانیت و در سخنرانی ها انرژی منفی می فرستند و در زندگی همه چیز را منفی می بینند، گرفتار وسوسه شیطانی می شوند.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha