چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که تجربه ثابت کرده پیشرفت علمی در حوزه به تقویت برنامه های اخلاقی و تربیتی وابسته است، گفت: اگر می خواهیم طلبه ای نخبه در حوزه تربیت کنیم، ابتدا باید اخلاق و معنویت را در او تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، چهارشنبه شب در دیدار معاون تهذیب حوزه های علمیه با جمعی از طلاب مدارس علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل و امام صادق(ع) محمود آباد، با مهم ارزیابی کردن مسأله اخلاق و تربیت در حوزه از آن به عنوان سرفصلی اولویت دار در فعالیت های مدارس علمیه یاد کرد.

وی از طلاب و روحانیان به عنوان ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی یاد کرد و افزود: کسی که وارد حوزه می شود بداند که مورد عنایت خداوند متعال و صاحب اصلی حوزه قرار گرفته است.

حجت الاسلام طبرسی، تحصیل در حوزه را امری مهم و ارزشمند توصیف کرد و بیان داشت: طلاب جوان باید قدردان این فرصتی باشند که امروز در اختیار آنها قرار داده و از این فرصت باید به نحو مطلوب بهره مند شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که تجربه ثابت کرده پیشرفت علمی در حوزه به تقویت برنامه های اخلاقی و تربیتی وابسته است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم طلبه ای نخبه در حوزه تربیت کنیم، ابتدا باید اخلاق و معنویت را در او تقویت کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که اخلاق و تربیت به هیچ عنوان از مباحث علمی جدا نیست و باید در یک مسیر تقویت شوند، بیان داشت: مباحث تهذیبی در حوزه باید همگام با موضوعات علمی و آموزشی تقویت شوند.

حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که همه توان خود را در جهت اجرای صحیح برنامه جامع تربیتی در سطح مدارس به کار خواهیم بست، افزود: این طرح ظرفیت بسیار ارزشمندی در جهت تقویت برنامه های تهذیبی مدارس علمیه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح تربیت و پرورش طلبه ای انقلابی، مؤمن و مهذب است، بیان داشت: امروز باید رویکرد مدرسه تربیت چنین طلابی باشد تا در آینده آثار وجودی آنها شامل حال جامعه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، سیره علمی و عملی بزرگان دینی حوزه را الگویی ارزشمند برای طلاب جوان حوزه دانست و خاطرنشان کرد: مطالعه سیره عملی این شخصیت های برجسته حوزه می تواند طلاب را در مسیر تحقق اهداف بلند حوزه هدایت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha