جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان و مسیحیان لنکشایر بزرگداشت میان ادیانی نبی اکرم (ص) را برگزار کردند

حوزه/ در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت میلاد نبی اکرم (ص)  و یادواره جان باختگان مسلمان در جنگ،در لنکشایر انگلستان برگزار گردید، مسلمانان و مسیحیان از سوی جامعه اسلامی حضور داشتند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از برنلی اکسپرس، مردم شهر نلسون در لنکشایر انگلستان روز یکشنبه مراسمی به مناسبت بزرگداشت جشن میلاد نبی اکرم (ص) و همچنین جانباختگان مسلمان در جنگ جهانی دوم برگزار کردند.

کشیش گوی جیمسون از کلیساهای سنت پاول و کلیسای سنت ماری گفت: ما در یک روز بزرگداشت و تجلیل توانستیم، همسایگی بی نظیری را که در تاریخ جهانی، سنت های تاریخی برمبنای زندگی کردم و کار کردن دوشادوش هم شکل گرفته اند را به شکل بی نظیری بیان کنیم.

وی ادامه داد: "برای چندین ساعت در روز بزرگداشت در روز یکشنبه ، در آستان ها ، خیابان ها  و در مسجد ، گفتگوها به اشتراک گذاشته شد ، سنت ها جشن گرفته شد و مراسم بزرگداشتی برگزار گردید که نتیجه آن نشاط ملموس ، شوق و اشتیاق درمیان اعضای جامعه بود.

 جیمسون گفت: به ما یادآوری شد که تعداد بی شماری از مسلمانان جان خود را برای آزادی فدا کردند و امروز از سنت های مشترک مهمان نوازی که در طل سال ها توسط مسلمانان  مسیحیان مبادله شده یادآوری می کنیم.

 گفتنی است تحقیقات دکتر اسلام ایسا ، مدرس ادبیات انگلیسی در دانشگاه شهر بیرمنگام ، ثابت کرد که 1.5 میلیون هندی و 280،000 الجزایری ، مراکشی و تونسی در جنگ جهانی اول برای متحدین جنگیدند و همچنین سربازانی که از مناطق دیگر آفریقا استخدام شده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha