پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم-1

حوزه/ مخبر کمیسیون نقش اساتید در پیشرفت اسلامی گفت: استاد الگو و سرمشق بوده و اگر قرار است روحیه زهد به معنای درست در حوزه و جامعه رواج پیدا کند استاد مهم ترین نقش را دارد و این نقش نه در گفتار بلکه در عمل نمود پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی پیش از ظهر امروز در بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: کمیسیون نقش اساتید در رواج سبک زندگی اسلامی دارای شش محور بوده است.

عضو جامعه مدرسین افزود: استاد الگو و سرمشق بوده و اگر قرار است روحیه زهد به معنای درست در حوزه و جامعه رواج پیدا کند و اگر قرار است رویکرد زشت دنیازدگی در حوزه به زاویه رانده شود، استاد مهم ترین نقش را دارد و این نقش نه در گفتار بلکه در عمل نمود پیدا می کند.

مخبر کمیسیون نقش اساتید در رواج سبک زندگی اسلامی گفت: از دغدغه های مشترک 12 استاد حاضر در این کمیسیون این بود که حوزه امروز به دلایلی در معرض آسیب هایی بوده و مسئولان امر باید این آسیب ها را شناسایی کرده و در صدد علاج برآیند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی یادآور شد: یکی از آسیب های موجود در حوزه امروز مشکل معیشتی طلاب بوده و مشکل دیگر کمرنگ شدن سبک زندگی طلبگی و حوزوی است، همچنین تقویت بنیه علمی حوزه از دیگر نیازهای ضروری امروز حوزه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha