جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش هفته وحدت در سمنان

حوزه/ کارشناس علوم دینی اهل سنت با تاکید بر اینکه وحدت برای جهان اسلام می تواند سربلندی و آقایی در جهان را به دنبال داشته باشد، عنوان کرد: وحدت و یکی شدن برادران دینی در جهان اسلام از کابوس های دشمنان می باشد، لذا دست به هر کاری می زنند که این اتفاق در بین مسلمانان روی ندهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا شیرزاد ایزدی صبح امروز در مراسم جشنی که در شهرستان مریوان به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) برگزار گردید، اظهار داشت: یکی از برتری های مهم اسلام نسبت به سایر ادیان، به روز بودن احکام آن و جامعیت این دین می باشد.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت ادامه داد: به جرات می توان گفت که اسلام برای تمام شئونات زندگی انسان برنامه و دستورالعمل دارد، لذا حرکت در مسیر دین و دستورات آن مایه سربلندی این دنیا و آخرتمان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت هفته وحدت در جهان اسلام، بیان داشت: هر سال که می گذرد، اهمیت وحدت در بین مسلمین بیشتر از پیش می شود، امروز اگر آن وحدتی که رسول خدا، بزرگان دین و امام راحل در نظر داشتند در جامعه اسلامی جاری و ساری بود بی گمان شاهد این همه فرقه و اعتقادات منحرف و عجیب در اسلام نبودیم.

ماموستا ایزدی ادامه داد: البته بخشی از وضعیت نابسامان کنونی در جهان اسلام به برنامه های استکباری برمی گردد و بخش دیگری به کم کاری ها و اهمال کاری های خود ما مسلمانان.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت با تاکید بر اینکه وحدت برای جهان اسلام می تواند سربلندی و آقایی در جهان را به دنبال داشته باشد، عنوان کرد: وحدت و یکی شدن برادران دینی در جهان اسلام از کابوس های دشمنان می باشد، لذا دست به هر کاری می زنند که این اتفاق در بین مسلمانان روی ندهد.

ماموستا ایزدی بیان کرد: همه ما مسلمانان یک دین، یک کتاب، یک رسول و یک قبله داریم، لذا دیگر اختلاف، محلی از اعراب ندارد و کسانی که دم از اختلاف شیعه و سنی می زنند بی شک عوامل استکباری و استعماری هستند و باید به شدت از آنها دوری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: وحدت و اخوت، خواست و برنامه رسول اکرم (ص) بود و ایشان بخش زیادی از عمر پربار خویش را وقف این مهم در جهان اسلام نمودند، لذا کسانی که به دنبال پررنگ کردن اختلافات سنی و شیعه هستند هیچ اعتقادی به اسلام و رسول اکرم (ص) ندارند.

ماموستا ایزدی با تاکید بر اینکه وحدت و اخوت در بین مردم کردستان مهمترین ویژگی مردم این خطه از ایران اسلامی است، بیان داشت: کردستان با وجود اینکه از تنوع مذهبی برخوردار است، ولی در مقابل از انسجام دینی و مذهبی چشمگیری برخوردار می باشد که همه اینها معلول بصیرت دینی و سیاسی و فرهنگی مردمان این استان می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha