جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حمایت غیرمسلمانان از ساخت مسجد: نفرت عده محدود بیانگر اعتقاد کل جامعه نیست

حوزه/ درحالی که عده ای از اسلام ستیزان در فضای مجازی نسبت به ساخت مسجد در شهرستان فورنس بریتانیا انتقادات نژادپرستانه ای ارائه داده اند، یک عضو شورای شهر این واکنش ها را محکوم کرد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nwemail، واکنش های منفی عده ای به برنامه ساخت یک مرکز اسلامی و سالن اجتماعات برای مسلمانان در شهرستان فورنس در کامبریا و لانکشایر بریتانیا توسط غیرمسلمانان محکوم شد.

مسلمانان پیشنهاداتی را برای ساخت یک مسجد و سالن اجتماعات به شورای برنامه ریزی شهری ارائه داده اند. درحالی که آمارها و ارقام موجود شهری نشان دهنده مدارا و پذیرش این مرکز اسلامی بودند، برخی اظهارنظرهای آنلاین، دیدگاه های منفی نگرانه ای پیرامون ساخت مسجد نشان دادند.

شون بلزارد ، مشاور شورای دالتون جنوبی و عضو گروه ضد تبعیض راک علیه نفرت در این رابطه گفت: منطقه ما همیشه از مردم با ادیان و اعتقادات دینی مختلف استقبال کرده است. من شخصا خوشحالم از اینکه یک مکان عبادی دیگر ساخته شود و مردم آزادانه بتوانند باورهای دینی شان را در صلح و امنیت ابراز کنند.

 وی افزود: ما در اینجا جامعه نزدیکی داریم و از همدیگر همایت می کنیم و تعداد محدودی افراد ترویج دهنده نفرت و تبعیض، منعکس کننده اکثریت ساکنان شهر ما نیستند.

گفتنی است سازمان اسلامی ساوت لیک، خیریه ای است که در سال 2018 تاسیس شده و طرح ساخت این مسجد را ارائه داده است.

یک مطلب در وب سایت کمیسیون خیریه این سازمان اعلام کرد: هدف این گروه  ایجاد یا تأمین امنیت یک مرکز اجتماعی، حفظ آن و همچنین مدیریت با همکاری مقامات محلی در زمینه نگهداری و مدیریت است.

آنها همچنین می گویند که این موسسه خیریه برای پیشبرد دین اسلام در منطقه، خدمت به ساکنان محلی بدون درنظر گرفتن دین و مذهب، نژآد و قومیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha