شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بیانیه

حوزه/ ما جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم، ضمن محکوم کردن سخنان ایشان، توصیه می کنیم با دل بریدن از بیگانگان و با امید و اتکا به جوانان این مرز و بوم و با دل سپردن به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تمام تلاش خود را صرف برطرف کردن مشکلات اقتصادی و فرهنگی این کشور کند

به گزارش خبرگزاری حوزه، انجمن طلاب خمینی شهری مقیم قم در بیانیه ای، اظهارات ضد دینی یکی از مسئولان کشور را محکوم کرد که متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

امیرالمؤمنین(ع) :

 اذا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فی امَّتی فَلْیظْهِرِ الْعالِمُ عِلْمَهُ، فَمَنْ لَمْ یفْعَلْ فَعَلَیهِ لَعْنَةُ اللَّهِ»

وقتی بدعتها آشکار شوند، عالم باید علم خویش را آشکار کند و به مقابله برخیزد که اگر چنین نکند از لعنت الهی بر او باد»

در ایام مبارک ولادت پیامبر اعظم (ص) و رئیس مکتب تشیع امام صادق (ع) که باید تلاش همگان برای ترویج معارف اسلام و اهل بیت دوچندان باشد، متأسفانه مسئولی در کشوری که بر پایه قوانین اسلامی مشروعیت پیدا کرده است، در سخنانی  کاملا خلاف نص قرآن و سیره نبوی، پیامبر اسلام را به بستن پیمان مجدد با کفار -در حالی که آن ها پیمان خود را می‌شکستند- متهم می‌کند. البته چنین تحلیل های اشتباهی درباره تاریخ اسلام در جهت توجیه و زمینه سازی برای نشستن بر سر میز مذاکره با بیگانگان در هر شرایطی از سوی ایشان بی سابقه نیست.

این  سخنان  که کاملا با آیاتی از قرآن همچون آیاتی که در مقابل نقض عهد ایشان، دستور به نقض پیمان می دهد (وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِیَانَةً فَانْبِذْ إِلَیْهِمْ عَلَیٰ سَوَاءٍ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ الْخَائِنِینَ. انفال/۵۸) یا آیاتی که دستور به مقابله با کفار بعد از نقض پیمان می دهد (وَإِنْ نَکَثُوا أَیْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ. توبه/۱۲) مخالف است، با سیره پیامبر اسلام (ص) نیز مثل مقابله با کفار بعد از شکستن پیمان صلح حدیبیه و نیز مقابله با قبایل بنی نضیر، بنی قینقاع بعد از شکستن پیمانشان ناسازگار است.

لذا ما جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم، ضمن محکوم کردن سخنان ایشان، توصیه می کنیم با دل بریدن از بیگانگان و با امید و اتکا به جوانان این مرز و بوم و با دل سپردن به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تمام تلاش خود را صرف برطرف کردن مشکلات اقتصادی و فرهنگی این کشور کند و با چنین حاشیه سازی هایی موجبات خسران در دنیا و آخرت را فراهم نیاورد.

«والعاقبه للمتقین»

انجمن طلاب خمینی شهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha