سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: جاذبه اخلاقی پیامبر(ص) دشمنان را در برابر اسلام به زانوی تسلیم نشاند و دوستان را مجذوب نبی مکرم اسلام(ص) کرد و از عوامل ظاهری پیروزی حضرت رسول در امر بعثت بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، صبح امروز، در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی، با تشریح ابعاد مختلف بعثت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم، گفت: جاذبه اخلاقی پیامبر(ص) دشمنان را در برابر اسلام به زانوی تسلیم نشاند و دوستان را مجذوب نبی مکرم اسلام(ص) کرد و از عوامل ظاهری پیروزی حضرت رسول در امر بعثت بود.

 امام جمعه تبریز افزود: مکارم اخلاق و صفات عالیه انسانی پیامبر(ص)، خود یک معجزه بود و این موضوع در فتح مکه متجلی شد.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به مناسبت های تقویمی هفته، گفت: ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد است که نقش لشکر همیشه قهرمان ۳۱ عاشورا، آیت الله شهید مدنی و رهبر معظم انقلاب، بی همتا و ممتاز بود.

 وی با اشاره به فرمان حضرت امام راحل در خصوص آزادسازی آبادان و سوسنگرد، ادامه داد: حضرت امام(ص) در دو مقطع از کلمه باید استفاده کرده اند که با نقش آفرینی، رشادت و فداکاری رزمندگان اسلام این دو شهر خرمشهر و سوسنگرد آزاد شد تا کلید فتح خوزستان به دست رژیم بعث نیافتد.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به آغاز هفته کتاب، گفت: نان و کتاب دو نماد سلامت جسم و روح انسان ها هستند.

 امام جمعه تبریز افزود: به گفته صاحب نظران دو چیز باید در کشور رایگان باشد یکی کتاب که قوام و سلامت روان مردم را تامین می کند و دیگری نان است که سلامت جسم انسان را تامین می کند.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: از این باید در موضوع تهیه کاغذ ارزان و چاپ و نشر کم هزینه دستگاه های ذی ربط اهتمام جدی داشته باشند.

در پایان جلسه از پوستر هفته کتاب و کتابخوانی رونمایی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha