شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ بیست و یکمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم-1

حوزه/ما اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم از همه مسئولان عالی رتبه نظام به ویژه دستگاه دیپلماسی و ارتباطات خارجی کشور انتظار داریم با توکل بر قدرت لایزال الهی و اعتماد به اراده و مقاومت ملت دلاور و مؤمن ایران، از زرق و برق قدرت های پوشالی آمریکا و دیگر دول غربی و تهدیدهای نظامی و تحریم های اقتصادی آن ها نهراسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اجلاسیه اساتید سطوح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم، در حمایت از مبارزه با فساد و مفسدان بیانیه ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اَلَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسٰالاٰتِ اَللّٰهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لاٰ یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اَللّٰهَ وَ کَفیٰ بِاللّٰهِ حَسِیباً  ﴿الأحزاب‏، 39﴾

خدا را شاکریم که عنایات خاصه اش را نصیب ملت ایران نمود و توفیق اقامه اولین نظام اسلامی را پس از هزار سال به پیشوایی مرجعیت عظیم جهان تشیع حضرت امام خمینی ره عنایت فرموده و حوزه های علمیه و عالمان دینی و اساتید و طلاب در کسوت روحانیت با پوشیدن لباس رزم، افتخار خدمتگذاری بیشتر در ارائه فرهنگ دینی به جامعه و پیاده سازی نظام اسلامی را یافتند.

اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در اجلاس مورخ 23/8/98 با موضوع رسالت آینده اساتید سطوح عالی در گام دوم انقلاب و با تشکیل 4 کمیسیون به مشورت و تبادل نظر پیرامون وظایف اساتید نسبت به طلاب و حوزویان و نظام اسلامی و ملت عزیز ایران پرداخته و بیانیه پایانی خویش را با مواضع ذیل اعلام می نمایند:

1. رشد و ارتقاء جامعه انسانی در بعد عبودیت و معنویت و اخلاق، فلسفه خلقت انسان و بعثت پیامران الهی بوده و تخلق آحاد جامعه به اخلاق فاضله قله تکامل انسانی است. ما ضمن تاکید بر تلاش بیشتر عموم اساتید حوزه های علمیه در تزکیه اخلاقی و تعمیق فضائل معنوی طلاب، از همه مسئولان دستگاه های فرهنگی مانند صدا و سیما، وزارت خانه های ارشاد، علوم، آموزش و پرورش و مسئولان فضای مجازی و دیگر نهادهای ذیربط می خواهیم با طراحی برنامه های ارتقاء تربیت اخلاقی جامعه، نسبت به مبارزه و ریشه کنی همه مفاسد اخلاقی اقدام نمایند. پر واضح است که آزاد گذاشتن افراد در ابتذال اخلاقی نه تنها خدمت به آن ها نیست بلکه مصوبات اجراء توطئه های فریبکارانه دشمنان جهان اسلام برای نابودی امت اسلامی می باشد.

2. سبک زندگی جامعه اسلامی باید الهام گرفته از الگوی انسان کامل و اسوه قرآنی یعنی حضرت محمد  (صلی الله علیه وآله وسلم)  و ائمه معصومین(علیهم السلام) باشد. تهاجم فرهنگی غرب برای تغییر سبک زندگی و ایجاد بحران هویت و غربزدگی و تقلید کورکورانه از غرب واقعیت تلخی است که در تولید انواع لباس ها، تابلوها، غذاها، اسم های فرزندان و اماکن و برنامه های آموزشی و تربیتی کودکان و دانش آموزان و فیلم ها و سریال ها قابل مشاهده است. از همه مسئولان ذیربط انتظار داریم با جلوه های فریبنده غربی مبارزه نموده و سبک زندگی اسلامی را محقق سازند. حوزه های علمیه آمادگی خویش را برای هرگونه همکاری در اسلامی سازی سبک زندگی با همه نهادها اعلام می دارد.

3. مجموعه دستاوردهای تمدن در جهان معاصر محصول تولید علم و گسترش قلمرو انواع رشته های دانشی است، ما ضمن تاکید در تطبیق هرچه بیشتر محتواهای دروس نظام های آموزشی حوزه های علمیه و دانشگاه ها و آموزش و پرورش با نیازهای واقعی جامعه معاصر، از مسئولان مراکز آموزشی و علمی کشور می خواهیم با عزم راسخ گام های بلندی را در جهت تولید علم و گسترش دامنه علوم برداشته تا ایران اسلامی در رقابت علمی کشورهای جهان به بالاترین رتبه ها دست یابد.

4. اجرای قسط و عدالت در جامعه طبق آیات صریح قرآن کریم یکی از مهمترین اهداف رسالت همه پیامبران الهی در تاریخ بوده، چنانکه ظلم ستیزی و پرهیز از ظلم پذیری مورد تاکید قرآن قرار گرفته است. اکنون که با الطاف الهی نظام اسلامی ایران استقرار و ثبات لازم را پیدا کرده و و در قطع ایادی دول غارتگر غربی از ذخائر ملی و حمایت از طبقات محروم جامعه موفقیت های چشمگیری به دست آورده است شایسته است رؤساء قوای سه گانه و مسئولان همه دستگاه های مربوطه در جهت گسترش عدالت در همه زمینه های اقتصادی، تولیدی، تجاری، بانکی، آموزشی، علمی و اداری کشور و مبارزه شدید با تمامی مفسدان اقتصادی و اختلاس کنندگان بیت المال در هر رتبه و جایگاهی، اقدامات جدی انجام دهند. ما ضمن حمایت از اقدامات قاطع قوه قضائیه از دیگر مسئولان دستگاه های نظام انتظار داریم نه تنها از کارشکنی در برابر رویکرد انقلابی قوه قضائیه دست برداشته، بلکه ضمن کمال همکاری با آنان جهت پاکسازی دستگاه های نظام اسلامی از عناصر ناصالح و نفوذی، مسائل اختلافی خویش را به جای طرح در فضای عمومی جامعه که موجب یأس مردم می گردد در جلسات خصوصی مسئولان مطرح کرده و با وحدت نظر تحت اشراف رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای به خدمتگذاری برای ملت بپردازند.

5. استقلال کشور اسلامی ایران یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که خون صدها هزار شهید گلگون کفن به پای آن ریخته شده، بر نسل کنونی و نسل های آینده واجب است طبق فرمان خداوند در قرآن کریم به لزوم نفی سلطه کافران، در برابر فزون طلبی های دول استعماری به ویژه آمریکای جهانخوار از میراث شهیدان والامقام پاسداری نمایند.

ما اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم از همه مسئولان عالی رتبه نظام به ویژه دستگاه دیپلماسی و ارتباطات خارجی کشور انتظار داریم با توکل بر قدرت لایزال الهی و اعتماد به اراده و مقاومت ملت دلاور و مؤمن ایران، از زرق و برق قدرت های پوشالی آمریکا و دیگر دول غربی و تهدیدهای نظامی و تحریم های اقتصادی آن ها نهراسیده و در شناخت و معرفی احکام شریعت اسلام نسبت به محدوده و ضوابط روابط با بیگانگان و مسئله صلح و معاهده و قرارداد با پیمان شکنان به جای تحلیل های عادی، نظرات اجتهادی مقام ولایت، مقام مرجعیت و حوزه های علمیه را راهنمای خویش قرار داده و به جای نگاه امیدوارانه به خارج، همت خویش را به تقویت بنیه داخلی به ویژه نسل ارزشمند جوان و اجرای اقتصاد مقاومتی معطوف داشته و ذره ای از سیاستگذاری های حکیمانه رهبر حکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی پا فراتر نگذاشته که در آن صورت ملت متعهد و مجاهد ایران اسلامی در مسیر صراط مستقیم ولایت و امامت به راه شکوهمند امام و شهیدان ادامه خواهد داد، علاوه بر اینکه شهداء گلگون کفن و قضاوت تاریخ آینده، آنان را نخواهد بخشید.

اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha