پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هفته وحدت؛ امام صادق(ع)؛ مدرسه علميه الزهرا(س) كلاردشت

حوزه/ خانم محمود بابوئی با تاکید بر این که حضور در دانشگاه جعفری مخصوص شیعیان نبود، گفت: بزرگترین ظلم بعد از رحلت پیامبر اکرم(صلی الله و علیه وآله) نسبت به جهان اسلام و بشریت، انحراف از مسیر حق و ولایت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درمازندران خانم محمودبابوئی، در نشست طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(صلی الله و علیه وآله) و امام صادق(علیه السلام)   گفت: امام صادق(علیه السلام) همانند دیگر امامان معصوم(علیه السلام) دارای کمالات و  فضایل انسانی در مرتبه اعلی است که در مدت ۳۴ سال امامت پربرکت خویش به رغم مشکلات حاد جامعه اسلامی، نقش شایسته ای در گسترش فرهنگ حیات بخش اسلام ایفا کرد.

وی افزود: از جمله تلاش های فرهنگی امام صادق(علیه السلام)، دعوت به ولایت پذیری بود که در این راستا یکی از انتظارات حضرت از شیعیان واقعی این است که نسبت به امامان خویش معرفت و شناخت داشته باشند و با جان و دل ولایت آنها را بپذیرند نه اینکه فقط مدعی ولایت مداری باشند.

وی ادامه داد: بزرگترین ظلمی بعد از رحلت پیامبر اکرم(صلی الله و علیه وآله) نسبت به جهان اسلام و بشریت، انحراف از مسیر حق بود، چرا که برخی می خواستند تا دیگر از امامت و جانشینی خاتم پیامبران و رهبری حقیقی و دینی اثری نماند، اماامام صادق (علیه السلام) در دوران امامت خود در مناسبتهای گوناگون با بیانات شیوای خود، اهمیت این مسأله را بیان فرمودند.

استاد حوزه خواهران مازندران با اشاره به تأسیس حوزه علمی و تربیت شاگردان از جانب امام صادق(علیه السلام) اعلام کرد: حدود ۴ هزار شاگرد از مجلس درس ایشان با واسطه و بدون واسطه استفاده کرده و بسیاری از آنان مانند زرارة بن اعین، هشام بن حکم، جابر ین حیان، ابان بن به مقامات عالی علمی و فقهی نایل شدند.

محمودبابوئی تاکید کرد: حضور در دانشگاه جعفری مخصوص شیعیان نبود، بلکه افراد زیادی همچون ابوحنیفه رئیس مذهب حنفی، مالک بن انس رئیس مذهب مالکی و غیره از شاگردان این امام همام بودند.

 وی تصریح کرد: از دیگر تلاش های فرهنگی امام صادق(علیه السلام) نشر علم حدیث، کشف علم شیمی و نشر آثار جاویدانی چون التوحید که آن حضرت املاء و مفضل بن عمر آن را تحریر کرد، رساله فی وجوه معایش العباد که در زمینه انواع شغل ها، تجارت و صنعت است.

خانم محمود بابوئی ادامه داد:  از تلاش های دیگر امام ششم دعوت به پیروی از اخلاق حسنه است، چرا که این امر یک نیازبشری و انسانی است و به جامعه خاصی اختصاص ندارد؛ به همین جهت پیامبر اکرم(صلی الله و علیه وآله) فرمود: اگر انسان بداند چه چیزی برای او در اخلاق نیک وجود دارد، حتماً متوجه می شود که او با داشتن اخلاق نیکو نیازمند است.

وی گفت: حسن خلق آن قدر عظمت و ارزش دارد که هرکسی به عمق و ژرفای آن نمی رسد و به هرکس عنایت نمی شود، چنان که امام صادق(علیه السلام) فرمود: حسن خلق یافت نمی شود مگر در وجود دوستان  و برگزیدگان خداوند و آنچه در حقیقت خلق نیکوست، جز خداوند متعال کسی نمی داند،

استاد حوزه خواهران مازندران در پایان خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق  وتوجه به آداب انسانی و خوش برخوردی از ویژگی های مکتب تشیع است که بر شیعیان راستین لازم بوده و بر اجتناب از بدخلقی تأکید شده است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha