سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مردم آمریکای لاتین بیشتر از همه پذیرای اسلام هستند

حوزه/ دانشگاه رایس در هیوستون اجلاسی پیرامون وضعیت مسلمانان آمریکای لاتین» برگزار کرد و مشکلات پیش روی آنان را به بحث و گفتگو گذاشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از meforum، گروه «کلاس جامعه شناسی مسلمانان در آمریکا» در دانشگاه رایس هیوستون در تگزاس، میزبان سخنرانی مسلمانان آمریکای لاتین بود. رویدادی که با مشارکت و همکاری اعضای سازمان لاتینکس (مسلمانان اسپانیایی تبار آمریکای لاتین) به منظور رسیدگی به مشکلات و صحبت درباره تجربیات زندگی این قومیت مسلمان برگزار شده بود.

در همین راستا جمعی از دانشجویان مسلمان تصمیم گرفتند با مسلمانان آمریکای لاتین صحبت کرده و مشکلات پیش روی آنان را به بحث و گفتگو بگذارند.

ادن دستا دانشجوی سال اول کالج سید ریچاردسون در این جلسه گفت: اساس می کنم مهم است مردم وضعیت مسلمانان آمریکای لاتین را درک کنند تا طبیعت پیچیده و میان قومیتی دین در نژادهای دیگر را بهتر متوجه بشوند.

طبق گفته های جیمه فلچر ، بنیانگذار و رئیس سازمان «اسلام اسپانیایی»  گفت: جامعه مسلمان لاتینکس نه تنها گسترده شده، بلکه با سرعت بالایی در هیوستون و سراسر کشور در حال رشد است.

فلچر درباره تلاش های اسلامی در این سازمان و همچنین دستیابی و پشتیبانی به همدلی میان فرهنگی و مذهبی صحبت کرد.

وی گفت: مردم آمریکای لاتین بیش از هر گروه دیگر در آمریکا پذیرای اسلام هستند.

سکینه گوتیرز یکی از نمایندگان سازمان «اسلام اسپانیایی» نیز گفت: ما یک سازمان مردمی هستیم که هدف ما ترویج اسلام بوده و در عین حال می خواهیم فضای امنی برای اعضای جامعه فراهم سازیم.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha