پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت السالام ارزانی

حوزه/ دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور از فعالیت حدود ۲۵ هزار کانون در مساجد در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: مساجد از گذشته پایگاه های موثر در تربیت و رشد نیروهای انسانی و ظرفیت مهمی برای فعالیت های فرهنگی بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید از ظرفیت بالای خود در زمینه فرهنگ و هنر استفاده کرده وبه ساماندهی برنامه های مرتبط در این زمینه پرداخته است.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور به اجرای طرح «بچه های مسجد» اشاره و بیان کرد: در طرح «بچه های مسجد» هر کسی که تمایل داشته باشد می تواند به مسجد آمده و از خدمات این حوزه استفاده  کند ...

وی ادامه داد: فعالیت ۲۵ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور نشان از زحماتی است که در گذشته انجام شده و بیشترین نوع فعالیت را اعضای کانون ها انجام داده اند، البته مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی اظهار کرد: ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد  یکی از محورها و کانون های مهم و اصلی حرکت های خود جوش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور اظهار کرد: کانون ها، سازمان و نهاد اجتماعی نیستند، اما به دلیل اینکه حوزه فرهنگ با مسائل اجتماعی از جمله آسیب های اجتماعی ارتباط دارد نسبت ها و ارتباط هایی با یکدیگر برقرار می کنند.

حجت الاسلام  والمسلمین ارزانی با اشاره به گستردگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در اقصی نقاط کشور و حتی در روستا های دور افتاده، بیان کرد: هیچ شبکه ای با این گستردگی در کشور و تمرکز در روستا ها مانند کانون های مساجد نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha