پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حیدر مصلحی

حوزه/ امروز دشمن به این باور رسیده، نباید تمدن انقلاب اسلامی ایران بیدار شود که اگر شود، موجب بیداری مردم جهان علیه ظلم و جبهه استکبار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حیدری مصلحی بعد از ظهر امروز در همایش بصیرتی با موضوع «مکمل جنگ اقتصادی دشمن، مفسدان اقتصادی و مدیران ناکارآمد» در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی حرکت مقطعی و مربوط به دوران خاص نیست، بلکه انقلاب در راستای مسیری که امام راحل طراحی و معماری کرده، با وجود سنگ اندازی های زیاد از سوی دشمن در حال پیشروی به سمت جلو است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های روحانیت در دفاع مقدس افزود: انقلاب تمدن جدید و در میان سایر تمدنها است و در همین رابطه بیانیه گام دوم که  قرآنی است از سوی رهبر انقلاب بیان شده است. رهبر انقلاب در این بیانیه، 40 سال افت و خیز انقلاب را بیان کرده است و این نشانگر اهمیت موضوع بیانیه است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری مصلحی گفت: امروز از نکات مهم موضوع شبیه خون فکری است. چه قدر الان روی این موضوع کار شده است، قم امروز با گذشته از نظر فرهنگی قابل مقایسه نیست.  این نشان می دهد که هنوز مسئولین کشور به منویات رهبر انقلاب توجه نمی کنند و اگر هم توجه می کنند از باب احساسات است، ولی درعمل این منویات اجرا نمی شود.

وزیرسابق اطلاعات با اشاره به طراحی نفوذ دشمن از دانشگاه به حوزه در بعد از فتنه سال 88 افزود: براساس اطلاعات بدست آمده در فتنه 88 دستگاه های اطلاعات کشورهای بیگانه به این نتیجه رسیده اند، که برای فروپاشی انقلاب، باید در حوزه نفوذ کنند. در گذشته این نفوذ تا جای پیش رفته بود که حتی در بیوت علما و مراجع نفوذ کرده بودند و مأمور اطلاعاتی بیگانه مورد اعتماد بیوت علما و مراجع بود.

وی بیان داشت: امروز دشمن به این باور رسیده، نباید تمدن انقلاب اسلامی ایران بیدار شود که اگر شود، موجب بیداری مردم جهان علیه ظلم و جبهه استکبار خواهد شد. به همین دلیل همه تلاش شان را بکار بسته اند تا این تمدن پیشروی نکند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری مصلحی با بیان این که براساس اخبار رسیده جبهه استکبار در موارد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... در حال فروپاشی است و نمونه آن دستگیری روح الله زم، سرکرده آمد نیوز است، اظهار داشت: روح الله زم را شبانه روز محافظت می کردند، دستگاه اطلاعاتی فرانسه مستقیم این کار را می کرد، ولی دستگاه اطلاعاتی سپاه ایران این آقارا از چنگ شان بیرون کشید.

وزیر سابق اطلاعات افزود: اما مسئله ای که نباید از آن غافل شد منویات رهبر انقلاب در موضوعات مختلف به خصوص در ارتباط با بیانیه گام دوم است. بعضی ها احساساتی برخورد می کنند، ولی رسالت امروز حوزه ها، آتش به اختیار در ارتباط با بیانیه گام دوم است که مانند شهید مطهری که براساس نیاز حرکت کرده بود و توانست مؤثر واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به این که عربستان در جنگ ایران و عراق با  40 میلیارد از صدام حمایت کرد و این سخنی بود که ولیعهد این رژیم به من در جلسه ای گفت، افزود: پاسخی که به این آقا دادم وضعیت دو کشور ایران و عراق است. ایران امروز در کجای جهان قرار دارد و عراق در کجا است. این قدرت و اقتدار به این سادگی به این مرحله نرسیده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های روحانیت در دفاع مقدس افزود: اما از جمله اقدامات جبهه استکبار برای جلوی گیری از نفوذ قدرت ایران در منطقه و جهان، پروژه نفوذ در بین مسئولین نظام جمهوری است. این نفوذ گاهی موردی و برای ترور شخصیتهای علمی و دانشگاهی، برای سرمایه گذاری در مسائل مختلف است.

وی بیان داشت: از جمله این نفوذ در بیت آقای منتظری از سوی مهدی هاشمی صورت گرفت. همین الان این دستگاه در خارج کشور فعال است و با دستگاه اطلاعاتی انگلیس در حال همکاری است و بدتر از همه این نفوذ در بین یکی از وزارت خانه بسیار مهم کشور صورت گرفته است و در موضوع مذاکرات با جان کری بسیار اثر گذار بود. بطوری که تمام خواسته های دشمن را این فرد می زد و بیان می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین  مصلحی گفت: حتی براساس گواه تاریخ حاکمیت معاویه بر دنیای اسلام به وسیله نفوذ یهود و صهیونیزم جهانی اتفاق افتاد است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های روحانیت در دفاع مقدس افزود: گاهی نفوذ جریانی است. این نفوذ هم الان اتفاق افتاده است که از جمله آن تعطیلی کشور، ایستادگی در برابر اقدامات دستگاه قوه قضائیه است.

وی بیان داشت: 20 درصد مشکلات کشور به خاطر تحریم است، 80 درصد آن در ارتباط با بی مسئولیتی  و جریان سازی اشتباه محاسباتی است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی گفت: از نمونه دیگر جریان نفوذ موضوع قاچاق است که علنی انجام می شود، مانند قاچاق 6500 خودروی شاسی بلند در منطقه سلفچگان است.

وی افزود: چرا این پولی که صرف قاچاق کشور می شود، صرف هزینه تولیدات و مواد اولیه کارخانه جات نمی شود .

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های روحانیت در دفاع مقدس بیان داشت: نمونه دیگر جریان نفوذ، ایجاد جنگ روانی برای رسیدن به اهداف است مانند مسئله دختر آبی. این مسئله را در جامعه ایجاد و جریان سازی کردند تا پشت پرده این مسئله به اهداف شان برسند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی گفت: دشمن به مسئله جریان سازی خیلی دل بسته است، در همین رابطه بعضی افراد حتی به کمیته امداد و در میان ائمه جمعه نفوذ کرده اند و از طریق یا جلب اعتماد این دسته از افراد توانسته اند به آمار فقرا و نیازمندان کشور دست پیدا کنند و برای فتنه های دیگر روی آن طراحی کنند.

وی افزود: قرآن به نمونه های نفوذ جریان سازی اشاره کرد که از این طریق زمینه اشتباه محاساباتی فراهم می کنند از جمله آن تهدید است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های روحانیت در دفاع مقدس بیان داشت: این مسئله از سوی دشمن در موضوع مذاکراه برجامی اتفاق افتاده است وقتی وزیر خارجه از امریکا برمی گشت همان شب اوباما، رئیس جمهور امریکا تهدید می کرد و مواردی اتفاق می افتد که مسئولین کشور با این تهدید جا خالی می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین  مصلحی گفت: الان بعضی مسئولین در تریبون های مختلف به دستگاه قوه قضائیه می تازند و اقدامات این قوه را زیر سؤال می برند و هدف آنها ایجاد اشتباه محاسباتی در مسئله انتخابات است. این افراد می گویند اگر شما به فلان آقا رأی بدهید، جنگ می شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha