جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با بیان اینکه اگر بیانیه گام دوم را گفتمانی نکنیم نمی‌توانیم اهداف آن را پیاده کنیم، گفت: حوزویان باید این بیانیه را به گفتمان عمومی جامعه بدل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب خواهر جدیدالورود حوزه علمیه استان که با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: باید برای بیانیه گام دوم اهمیت ویژه‌ای قائل شده و برای اجرایی و عملیاتی شدن آن تلاش کنیم.

وی افزود: شصت سال تجربه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به قلم درآمده است، ازاین‌رو باید گفت بیانیه گام دوم هم علم و تجربه و هم علم و حکمت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید بیانیه گام دوم را به‌عنوان گفتمان در جامعه دینی بیان کنیم، اضافه کرد: ضروری است کاری کنیم که مردم بیانیه گام دوم را به‌عنوان یک گفتمان در جامعه دینی ببینند، زیرا اگر بیانیه را گفتمانی نکنیم نمی‌توانیم اهداف آن را پیاده کنیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: گفتمان غیر از گفتار است، گفتار یعنی حرفی گفته می‌شود و ما می‌شنویم ولی گفتمان یعنی یک مطلب را آن‌قدر باید به زبان‌های گوناگون، عبارت‌های گوناگون، وقت‌های گوناگون بگوییم تا به باور مردم بنشیند و برای مردم مسلم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از این بیانیه مختص به همت‌هاست، اظهار کرد: بنا به فرموده رهبری از میان همه ملت‌های زیر ستم، کمتر ملتی به انقلاب همت می‌گمارد و معظم له در بیانیه روحیه انقلابی، روحیه جهادی، جهاد سازندگی و اردوهای جهادی را تبلور و تجلی همت مردم می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه درباره اهمیت همت، خاطرنشان کرد: این امام همام می‌فرمایند: «قدر الرجل علی قدر همته» یعنی ارزش هر انسانی اندازه همت اوست و هر که همتش والاتر باشد قیمتش بیشتر است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دلیل عظمت داشتن انقلاب ما این بود که امام (ره) همت والایی داشتند و تأکید داشتند ما باید نه‌تنها مستضعفین ایران بلکه مستضعفین جهان را نجات داده و مستکبران جهان را از پای دربیاوریم.

وی افزود: بخش دیگری از بیانیه گام دوم این است که جوان مردی و مروت انقلابی ایران اسلامی، صداقت و صراحت و اقتدار، دامنه عمل جهانی و منطقه‌ای و قرار داشتن در کنار مظلومان جهان مایه سربلندی ایران و ایرانی است؛ از این رو نظام اسلامی در چله دوم انقلاب هم این راه پرافتخار خود را با قدرت و جدیت ادامه داده و در این مسیر از تهدیدها و تحریم های دشمنان هراسی ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha