پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عمامه گذاری

حوزه/ همزمان با ایام ولادت پر خیر و برکت حضرت نبی اکرم(ص) و امام صادق علیه السلام، آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه قم توسط نماینده ولی فقیه در استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این مراسم که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد، آیت الله سید محمد سعیدی ضمن مهم دانستن تلبس به لباس سربازی امام زمان(عج) گفت: آنان که می خواهند سرباز نهضت نبوی باشند، باید خود را آماده و مجهز به آموزه های ناب اسلامی کنند تا در مسیری که رضایت اهل بیت(ع) است، گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: از برکات تلبس به لباس روحانیت این است که با پوشیدن این لباس، همانگونه که مزین به لباس سربازی امام زمان(عج) می شوید، از گرفتاری ها و مشکلات و آنچه موجب آلودگی و مانع پیشرفت انسان است، نجات می یابید.

وی با بیان این که اقتضای سربازی امام زمان(عج) مقاومت و ثبات قدم است، گفت: بدون صبر و مقاومت پوشش لباس برای انسان ارزشی ندارد. طلاب باید بدانند همانطور که این لباس برای شما عزت و شرف می آورد، محدودیت هایی هم دارد که باید آن را رعایت کنند؛ طلبه با لباس روحانیت حق ندارد هر جایی برود، هر کاری بکند یا هر حرفی را بزند.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: سرباز امام زمان(عج) باید بتواند جبهه حق را شناخته و از جبهه باطل دوری کند؛ پس از این، طلبه باید در مسیر درستی که قرار دارد، حرکت کند و در برابر ناملایمات مقاومت کند.

وی در ادامه اسلام ناب را اسلامی برگرفته از مکتب فقهی امام صادق علیه السلام معرفی کرد و گفت: اسلامی که از مکتب فقهی امام صادق علیه السلام نباشد، منجر به کشتار افراد بیگناه و مؤمنان به دست افرادی به ظاهر مسلمان می شود که گاهی بالاترین جنایت ها را رقم می زنند.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: جنایتی که امروز علیه مردم یمن رقم خورده است، از سوی افرادی با ادعای اسلام و خادمی مسلمانان است؛ هرچند در پشت پرده این جنایت ها، دست های آلوده صهیونست و استکبار جهانی است، ولی آنان که مجری این جنایت هستند، مسلمانانی هستند که اسلامی غیر از اسلام مکتب امام صادق علیه السلام را برگزیدند.

وی با بیان این که این جنایات از سوی کسانی است که در ظاهر به وحدانیت خدا و نبوت حضرت محمد صلی الله علیه و آله شهادت می دهند، خاطرنشان کرد: امروز باید اسلام ناب را از مهدی باوران و مهدی یاوران جست و جو کرد.

آیت الله سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: طلبه وقتی در مجلسی می نشیند، افراد دیگر باید نسبت به مجالست با او ابراز خرسندی داشته باشند، هرچند کسانی که پیرو باطل بوده و از سخن حق گریزانند، از او بیزار باشند. طلاب باید در مسیر نشر معارف ناب اسلامی، بر جذب حداکثری و دفع حداقلی تکیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha