پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 871901
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
ستاد اقامه نماز

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز همدان از برگزاری اجلاس استانی نماز در ۱۰ آذرماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم، رئیس ستاد اقامه نماز استان همان، ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی برگزاری اجلاس استانی نماز، اظهار کرد:  قرآن کریم اهمیت کار پیامبر صلی‌الله علیه و آله را مشخص کرده و در آیه ۲ سوره جمعه فرموده است: و کسی است که در میان جمعیت درس نخوانده رسولی از خودشان برانگیخت که آیاتش را بر آنها می‌خواند و آنها را تزکیه می‌کند و به آنان کتاب (قرآن) و حکمت می‌آموزد هر چند پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند!

وی ادامه داد: تلاوت قرآن، تزکیه انسان ها، تعلیم، حکمت چهار نکته اساسی این آیه است که  فرآیند این ۴ نکته و تلفیق آن ترییت است لذا هدف و وظیفه ذاتی پیامبر صلی‌الله علیه و آله تربیت است.

حجت‌الاسلام حسنی حلم عنوان کرد: مبنای خلقت دنیا تربیت انسان بوده و  همه اینها ابزار هستند برای اینکه انسان به رشد برسد، حال برای تحقق این امر در جامعه باید تلاش بسیار کرد و از امکانات به نحو حداکثری استفاده کنیم و در مسیر پیامبر صلی‌الله علیه و آله و ائمه معصوم علیهم‌السلام گام برداریم.

وی با بیان اینکه کار خدا و پیامبرانش تربیت است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ستاد اقامه نماز برای رسیدن به این هدف نهایی است، چراکه تربیت امر مهمی است و مهم‌تر از این امر در عالم وجود ندارد و نخستین معلم خدا است که انسان را از ظلمت به سمت نور هدایت می‌کند.

کار برای نماز وظیفه همگانی است

رئیس ستاد اقامه نماز همدان از برگزاری اجلاس استانی نماز در ۱۰ آذر خبر داد و گفت: به دلیل اهمیت نماز در مدارس، اجلاس‌ها با رویکرد دانش‌آموزی در سطح شهرستان‌ها در حال برگزاری است که تاکنون سه اجلاس برگزار شده و همه با محوریت دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: هدف از نام گزاری اجلاس امسال تحت عنوان «نماز و مدرسه» این است که تلاش شود موانع نماز در مدارس برداشته شود و هر سال بر تعداد مدارسی که نماز جماعت برگزار میشود اضافه شود.

عنوان اجلاس امسال «نماز و مدرسه» است

حجت‌الاسلام شاکری، کارشناس ارزیابی ستاد اقامه نماز استان همدان نیز در این جلسه اذعان کرد: اجلاس استانی نماز امسال با عنوان «نماز و مدرسه» برگزار خواهد شد و اجلاس سراسری در ۱۴ آذر در استان گلستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی این اجلاس است، ادامه داد: آنچه در شورای اقامه نماز به تصویب رسید این بود که ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند در هفته یک نوبت در مدارس فاقد امام جماعت حضور داشته باشند، لذا این مصوبه باید اجرا شود.

حجت‌الاسلام شاکری ابراز کرد: در اجلاس استانی نماز از دستگاه‌های برتر در حوزه نماز در سال ۱۳۹۷تجلیل خواهد شد که این ارزیابی بر اساس ثبت‌نام در سامانه سجاده انجام شده است.

وی افزود: دستگاه‌ها گروه‌بندی شده که دو دستگاه از دستگاه‌های آموزشی و پژوهشی، دو دستگاه از دستگاه‌های فرهنگی و ورزشی، غدایی، چهار دستگاه از دستگاه عمرانی و تولید اقتصادی تجلیل خواهد شد که دستگاه‌های برتر از حوزه عمرانی و تولیدی و اقتصادی هستند.

کارشناس ارزیابی ستاد اقاه نماز همدان گفت: ارائه گزارش یک ساله از وضعیت نماز در استان همدان، معرفی الگوهای موفق از دیگر بخش‌های اجلاس است و  ایجاد انگیزه، شناسایی خادمان نماز از اهداف اجلاس است.

وی با بیان اینکه  اجلاس استانی نماز ۱۰ آذر برگزار خواهد شد، اظهار کرد: حضور هیئات مذهبی، مبلغین نمازی، یاوران نماز  از دیگر خصوصیات اجلاس است و  پیش اجلاس در سطح استان توسط اداره آموزش و پرورش در نواحی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی تمیمی، کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز استان همدان نیز اظهار کرد: طرح ملی مبین ویژه مدیران مدارس آموزش و پرورش همه ساله برگزار می‌شود و  برای معلمان مدارس و معلمان غیر پرورشی که دارای دایره نفوذ هستند، نیز دوره آموزشی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار برای معلمان دانش‌آموزان پسر در سن بلوغ طرح جداگانه برگزار خواهد شد و برای انجمن اولیاء و مربیان مدارس نیز دوره‌هایی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام تمیمی از برگزاری : برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۲۵۰ الی ۳۰۰ نشست در سطح استان برگزار خواهد شد و مسابقه کتابخوانی، جشنواره‌های دانش‌آموزی، حضور ۱۵۰ ائمه جماعات ادارات و ارگان‌های نظامی در مدارس فاقد امام جماعات از دیگرفعالیت‌های شاخص در زمینه نماز در مدارس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha