پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جنبش امل لبنان

حوزه/ هیئتی از جنبش امل لبنان برای مشارکت در 33 کنفرانس وحدت اسلامی که توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با عنوان "وحدت امت و دفاع از مسجد الاقصی" برگزار می شود، به ایران آمده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خلیل حمدان نماینده نبیه بری نماینده پارلمان لبنان و عضو هیئت رئیسه جنبش امل به همراه هیئتی متشکل از شیخ حسن المصری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش، طلال حاطوم عضو دفتر سیاسی جنبش، رامی نجم عضو کمیته اجرایی جنبش، و صلاح فحص نماینده جنبش امل در ایران برای مشارکت در 33 کنفرانس وحدت اسلامی که توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با عنوان "وحدت امت و دفاع از مسجد الاقصی" برگزار می شود، به ایران آمده اند.

ایران حامی مسائل امت اسلامی است

خلیل حمدان که به نمایندگی از نبیه بری در همایش وحدت سخنرانی می کند، قبل از حرکتش در فرودگاه بیروت گفت: این عجیب نیست که جمهوری اسلامی ایران سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی را با عنوان "وحدت امت و دفاع از مسجد الاقصی" در پایتخت خود تهران برگزار می کند، چرا که این ایران است که از مسائل امت استقبال می کند، به ویژه در برهه ای که امت در شرایط بسیار سخت و بغرنجی به سر می برد و این نتیجه بی توجهی بسیاری از حکام آن در دفاع از مسائل به حق و در رأس آن وحدت امت و همبستگی با مسئله فلسطین و قدس است.

وی افزود: جنبش امل مشارکت فعالی در این کنفرانس خواهد داشت و در جلسات کنفرانس سخنرانی خواهد کرد که از جمله آن نشست ها موارد زیر است: کمیته احزاب، کمیته علمای مقاومت، کمیته رسانه و نقش آن در تقویت جوانان.

خلیل در پایان گفت: حضور در این نشست ها بر اساس مبانی امام موسی صدر است که نبیه بری بر آن تأکید دارند و اصرار می ورزند که تلاش ها در جهت وحدت اسلامی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha