سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام سید احد حسینی

حوزه/ آیات قرآن و روایات مخالف تفرقه و دسته دسته شدن هستند همانند آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» و آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ».

حجت الاسلام سید احد حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به معنا و مفهوم وحدت، گفت: کسی نمی‌تواند ادعا کند که در مسائل اعتقادی و ریشه ‌ای اتحاد وجود دارد، چرا که منظور از وحدت همسو بودن مسلمانان نسبت به دشمن مشترک می باشد.

استاد حوزه افزود: در زمان امیرالمومنین(ع) نیز حضرت برای حفظ اسلام، در برابر دشمنان، با مخالفین همکاری داشته اند و این همان وحدتی است که منادیان وحدت از آن حرف می‌زنند تا با اتکا به مشترکات، در مقابل دشمن مشترک که قصد از بین بردن اصل اسلام را دارد، ایستادگی کنند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که نه تنها سیره اهل بیت (ع)، بلکه آیات قرآن نیز همگی مسلمانان را به وحدت دعوت می کند، ابراز داشت: آیات قرآن و روایات مخالف تفرقه و دسته دسته شدن هستند همانند آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» و آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ».

وی با تاکید براینکه برادران اهل سنت را باید مصداق مومنین بدانیم، خاطر نشان کرد: قطعاً اختلافات عقیدتی باعث نمی شود که این برادران و خواهران را از دایره اسلام خارج بدانیم.

این استاد حوزه به تشریح روایات نقل شده از امام صادق(ع) در برخورد با اهل سنت اشاره کرد و گفت: حضرت می فرمایند برخورد شما با آنها باید به گونه ‌ای باشد که آنها شما را موذن خود قرار دهند و امام جماعت خود بدانند.

وی تصریح کرد: رفتار امام صادق(ع) با آنها به گونه‌ ای بود که حتی آنها که به لحاظ مسلکی امامت امام را قبول نداشتند نیز در پای درس حضرت می‌نشستند و در جلسات امام(ع)  حاضر می‌شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha