سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ رئیس قوه قضاییه گفت: مسئولان باید به سمت پاسخگویی حرکت کنند و جوابگوی مردم باشند،وظیفه دارند ضمن پاسخگویی خود را در جایگاه پاسخگویی ببیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در همایش فرصت های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح که در سالن جلسات ساختمان معصومیه برگزار شد،با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد پیامبر(ص) و حضرت صادق(ع) اظهار داشت: پیام میلاد  رسول خدا آن است که پرچمی که پیامبر(ص) بلند کردند باید توسط وارث ایشان تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید از خداوند معرفت را بخواهیم،افزود: تغذیه فکری،عقیدتی،فرهنگی واخلاقی انسان باید از همان جایگاهی که رسول خدا قرار داده است صورت بگیرد و همچنین تداوم راه و منش امام صادق(ع) باشد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: باید در کلاس درس حضور پیدا کرد و زحمات زیادی کشید تا به معرف دست پیدا کرد،ولی اصل معرفت در اختیار حق تعالی است و باید از خداوند بخواهیم اهل بیت(ع) را بگونه ای بشناسیم و محبتی همراه با معرفت به دست بیاوریم و نتیجه این موضوع این است که انسان هر آن چه دارد برای رضای الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: شهدای عالی قدر و علمای عالم الگوهای زندگی هستند که عالم و عامل و واصل هستند،عالمان دینی در جایگاهی هستند که جامعه را به سوی حقیقت سوق می دهند و این موضوع در پرتو آموخته های رسول خدا و اهل بیت(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: معنای تحول این نیست که همه چیز را به نحو دیگری دید بلکه براساس تعبیر رهبری باید وضع موجود و نواقص را شناخت و برای رفع آن تلاش کرد و این موضوع نیازمند حرکت جهادی و انقلابی همراه با نگاه به مردم و مردم داری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام باتاکید بر اینکه نگاه قضات باید انقلابی باشد، گفت:حق الناس موضوعی است که همواره مورد تاکید است، حقوق هرکسی باید محترم باشد و در عین حفظ اقتدار و عظمت و عزت حقوق مردم، حق الناس نیز حفظ شود،سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن صیانت از عظمت و اسرار و کارآمدی نیروهای مسلح به این موضوع توجه دارد که حق مردم حفظ و صیانت شود و این کار نیازمند ظرافت است.

وی افزود:نگاه ها در نیروهای مسلح باید انقلابی باشد چون در این سازمان نظم موضوعی محوری است،مردم داری موضوعی محوری است و در این سازمان نگاه به حقوق مردم موضوعی محوری است، محوری ترین نکته در نیروهای مسلح نگاه و عمل و رفتار و اندیشه انقلابی است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: نیروهای مسلح به برکت انقلاب اسلامی در 40 سال در جایگاه ارزشمندی قرار دارند، نیروهای مسلح در زمان 8 سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و امروز در عرصه سازندگی و عرصه خدمت به کشور حضور فعالی دارد و این حضور نیازمند نظام مالی و روحیه انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح باید نگاهی داشته باشد که کشور را از آسیب های نظامی و توطئه ها و نفوذ حفظ کند و همچنان انقلابی و کارآمد و انقلابی بماند و لازمه این تحول این است که از هرگونه آسیبی حفظ بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری پرونده مُسن برای سازمان قضایی بی معنا است،گفت:پرونده هایی که از اهمیت بیشتری برخوردار است باید به صورت دقیق رسیدگی شود، سرعت فدای دقت و دقت فدای سرعت نشود و زمان بر شدن آن ممکن است از اثر آن بکاهد، با دقت زاویه های پرونده مورد بررسی قرار گرفته و سرعت لازم داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد:پرونده هایی که اشاره کردم و هر پرونده ای که موضوع دغدغه مردم باشد باید عادلانه و دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و اطلاع رسانی شده و مردم متوجه شوند که سرانجام چه شد و تحت تاثیر هیچ فضاسازی و جوسازی قرار نمی گیریم، این فضاسازی ها در تصمیم قوه قضاییه موثر نمی شود، باید حکم را شناخت و با صلاحیت تصمیم گرفت و آن را اجرا کرد.
وی افزود: موضوعی که فکر می کنیم این است که عدالت اجرا شود و احساس مردم این است که عدالت باید اجرا شود، ممکن است خواصی راضی نشوند که مهم نیست و مهم این است که مردم احساس کنند عدالت در حال اجرا شدن است،هیچ اجازه ای داده نمی شود فساد در جایی لانه کند و ممکن است برخی از این روند ناراضی باشند و این موضوع اصلا مهم نیست و البته تاکید کرده ام برای عموم مردم اقدامات صورت گرفته گفته شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه از نکات محوری قوه قضاییه عدالت است و همواره مورد تاکید است،تصریح کرد:منصفان جامعه زیاد هستند و باید در جریان امور قوه قضاییه قرار بگیرند، برخی پرونده ها چند سال است که در حال رسیدگی است و دارای ابعاد حساب رسی است و هنگامی که تصمیم گرفته می شود در اختیار مردم قرار بگیرد ایرادی ندارد وسبب اعتماد مردم و ایجاد عدالت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین  رئیسی بیان کرد: کاری که در سازمان قضایی مورد تاکید است موضوع پیشگیری است که در سازمان نیروهای مسلح مورد تاکید باشد، همه دستگاه های فرهنگی و اجتماعی باید تلاش کنند ناهنجاری ها در کشور کاهش پیدا کرده و بی قانونی و قانون گریزی در کشور نباشد چون امری ناپسند است و نظارت پذیری وقانون مداری مورد تاکید است.
مسئولین وظیفه دارند پاسخگوی مردم باشند
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اصلاح ساختارها سبب کاهش فساد شده و امر پیشگیری امری مبارک است،خاطرنشان کرد: مسئولان باید به سمت پاسخگویی حرکت کنند و جوابگوی مردم باشند،وظیفه دارند ضمن پاسخگویی  خود را در جایگاه پاسخگویی ببیند.

انتهای پیام/452

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha