پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمدباقر عبدوس - سمنان

حوزه/ حجت الاسلام عبدوس گفت: بی‌توجهی به حسن خلق و صبر هر روز بیشتر می‌شود و برخی به آموزه‌های مکتب جعفری و پیامبر گرامی اسلام (ص) توجهی ندارند؛ این رویه در جامعه اسلامی زیبنده نیست و رقابت‌های انتخاباتی نباید به محلی برای بداخلاقی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان، با تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: هفته وحدت فرصت خوبی برای توجه به اهمیت انسجام مسلمانان است؛ وحدت نیاز امروز جامعه اسلامی محسوب می‌شود و باید به آن توجه شود.

امام جمعه موقت سمنان تصریح کرد: نبی مکرم اسلام (ص)، پیامبر مهربانی‌ها هستند و امام صادق (ع) هم در سخنان متعددی که از ایشان بر جای مانده است، بداخلاقی را نکوهش کرده‌اند و امروز باید مراقب بود تا در دام بداخلاقی نیفتیم.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) می‌فرمایند «بداخلاقان توفیق توبه پیدا نمی‌کنند و امروز هم عمده مشکلات کشور ما از بداخلاقی عده‌ای نشأت می‌گیرد»، افزود: بی‌توجهی به حسن خلق و صبر هر روز بیشتر می‌شود و برخی به آموزه‌های مکتب جعفری و پیامبر گرامی اسلام (ص) توجهی ندارند؛ این رویه در جامعه اسلامی زیبنده نیست و رقابت‌های انتخاباتی نباید به محلی برای بداخلاقی تبدیل شود.

حجت الاسلام عبدوس خاطرنشان کرد: اخلاق‌مداری اصل مهمی در دین اسلام و اساس حکومت اسلامی است که حضرت محمد مصطفی (ص) آن را بنیان نهاد و به واسطه مفاهیم والا و ارزشمند آن نیز به سرعت و در کم‌ترین مدت ممکن فراگیر شد و همه به آن اقبال نشان دادند.

وی افزود: وحدت بین شیعه و سنی امروز یک اصل مهم است؛ ما با هم برادریم و نباید بداخلاقی بین شیعیان و اهل تسنن دیده شود؛ چراکه انسجام جامعه اسلامی را از بین می‌برد.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه وحدت امت اسلامی گفت: مردم امروز باید با هم متحد و همدل باشند. جامعه نباید به سمت دو قطبی شدن پیش برود؛ چراکه این امر به نفع هیچ کس نیست. در رقابت‌های انتخاباتی باید به اخلاق توجه داشته باشیم.

وی گفت: چهار هزار نفر در محضر شریف امام صادق (ع)  علم می‌آموختند؛ اما هرگز شاهد نبودیم که چندصدایی بین آنها باشند و چندقطبی و بداخلاقی کنند؛ امروز هم باید به این موارد توجه کرد.

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه قانونمداری باید همواره مورد توجه همه مردم و مسؤولان باشد، گفت: همه باید به قانون احترام بگذارند و مسؤولان و رسانه‌ها نیز از اجرای قانون حمایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha