پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحایی

حوزه/عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که وحدت و یکپارچگی باید در بین امت اسلامی شکل بگیرد، گفت: سیاست اسلام ایجاد وحدت و هماهنگی بین مسلمانان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم بطحائی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» ضمن تبریک ولادت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) به‌تمامی مسلمانان جهان، اظهار کرد: زمانی که در خصوص مسائل مختلف وحدت به وجود بیاید درواقع تمرکز قدرت می‌شود و یگانه قدرت واحد می‌تواند بر هر دشمن و متخاصمی غلبه کند.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال در بین حشرات ما شاید ضعیف‌تر از مورچه نداشته باشیم اما زمانی که این مورچه‌ها همه هماهنگ شوند شیر غرنده را از پای درمی‌آورند که خود این موضوع نشان‌دهنده اهمیت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحائی ابراز داشت: سیاست اسلام هم به این صورت است که ایجاد وحدت و هماهنگی بین مسلمانان می‌کند به‌طوری‌که بر اساس سنت پیامبر مسلمان همه در یک صف قرار دارند و یکید واحد هستند.

وی ادامه داد: همه مسلمانان وظیفه‌دارند که به سنت پیغمبر اسلام عمل کنند درواقع در عمل به سنت پیامبر همه مسلمانان نظر واحدی دارند اما باید در عمل آن را اثبات کنند.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: همه باید به پیغمبر اسلام تأسی و اقتدا کنیم و از ایشان سیاست و دیانت را یاد بگیریم.

وی افزود: پیغمبر زمانی که وارد مدینه شد بین مسلمانان یک دوگانگی خطرناکی شکل گرفت به‌طوری‌که مهاجرین ادعا می‌کردند که خانه وزندگی و آشیانه خودمان را رها کرده و آمده‌اند و باید بعد از پیغمبر زمام امور را آن‌ها به دست بگیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحائی تصریح کرد: متقابلاً انصار نیز مدعی بودند که شما در مکه مشکل داشتید و نمی‌توانستید برنامه‌های خودتان را عملیاتی کنید، به همین خاطر ما شمارا به شهرمان دعوت کردیم به همین علت ما باید ادامه‌دهنده راه پیامبر اسلام بوده و زمام امور را به دست بگیریم.

وی افزود: در همان صدر اسلام یک چنین دوگانگی خطرناکی شکل‌گرفته بود اما پیامبر اسلام با آن سیاست ویژه خود عقد اخوت بین مهاجر و انصار خواندند و آن‌ها را به یک ید واحد تبدیل کردند به‌طوری‌که امت اسلام تبدیل به یک قدرت واحد علیه مشرکان و یهودیان شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحائی افزود: درواقع وحدتی که پیامبر اسلام ایجاد کرد موجب یکپارچه شدن اسلام و تقویت بنیه‌های حکومت اسلامی شد.

وی بابیان این‌که این سیاست اسلام بود، خاطرنشان کرد: امروز هم نیاز است که کشورهای منطقه به‌خصوص کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از ترامپ رئیس‌جمهور چپاول گر و استعمارگر آمریکا دست بکشند و به آغوش اسلام برگردند و متحد شوند در این صورت هیچ کشوری نمی‌تواند در برابر امت واحده‌ای اسلامی بایستد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha