پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/امام‌جمعه سلفچگان هفته وحدت و اهمیت آن را موردتوجه قرارداد و گفت: وحدت رمز موفقیت و نجات و عزت مسلمین است

به گزارش خبرگزاری « حوزه» حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان با اشاره به سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: هفته‌ای که آن را پشت سر گذاشتیم به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده است درواقع وحدت مورد تأکید قرآن، روایات و رمز موفقیت و نجات و عزت مسلمین است.

وی با اشاره به هفته بسیج و نزدیکی آن به 17 ربیع‌الاول و سالروز ولادت حضرت محمد (ص)، بیان داشت: پیروی واقعی از مکتب پیامبر حقیقت بسیج است و هرکسی برخلاف این عمل کند بسیجی نیست اگرچه ادعای بسیجی بودن داشته باشد.

حجت‌الاسلام کتابچی بابیان این‌که بسیج یعنی مردم و مردمی بودن، بیان داشت: بسیج ذره‌ای جدای از مردم نیست و جمهوری اسلامی به برکت تفکر بسیجی و عمل و حرکت بسیجی شکست‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: هر فرد ایرانی یک بسیجی است، جز عدّه‌ای معدودی که یا دچار خودپرستی و دنیازدگی شده‌اند همه ملت ایران بسیجی است و این موضوع را بارها در طی 40 سال گذشته به اثبات رسانده است.

حجت‌الاسلام کتابچی توطئه‌های دشمان را موردتوجه قرارداد و گفت: اگر بخواهیم نظام را حفظ کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم باید یک مسلمان واقعی و به تعبیر دیگر یک بسیجی حقیقی باشیم و نباید در این مسیر سست بشویم نباید ذره‌ای در مقابله با استکبار کوتاه بیاییم و نباید در دام صهیونیزم و غرب گرفتار شویم.

وی ادامه داد: تمامی تلاش دشمنان خصوصاً امریکا این است که به مردم ما القاء کنند راه شما اشتباه بوده، هدف از فشارهای اقتصادی تماماً برای همین است که مردم را پشیمان کرده و بین مردم و نظام جدایی بیندازند ولی بدانند مردم ما محکم‌تر از همیشه ایستاده و تا پای جان از انقلاب حمایت می‌کنند.

امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی در مرحله برخورد با مفسدین اقتصادی و سوءاستفاده کنندگان از بیت‌المال است و توقع و انتظار مردم از همه نهادها و مسئولین خصوصاً دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی همکاری با قوه قضائیه در برخورد با مفسدین کلان اقتصادی است.

وی بابیان این‌که اقدامات قوه قضائیه باعث افزایش اعتماد عمومی شده است، گفت: این اقدامات سبب همکاری مردم با این قوه خواهد شد و فاصله ایجادشده بین مردم و مسئولین را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام کتابچی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز خود، بدعهدی‌های کشورهای اروپایی را محکوم کرد و ابراز داشت: تمامی کارشناسان از همان ابتدا گفتند که اروپائی‌ها برخلاف خواست امریکا هیچ کاری را انجام نمی‌دهند، حتی اگر بخواهند هم نمی‌توانند کاری انجام دهند اما بازهم  چشم به اروپائی‌ها داشتند و می‌گفتند ما چاره‌ای جز این نداریم.

وی ادامه داد: الآن هم باز نزدیک به همین نگاه رادارند و بازهم فکر می‌کنند اگر اروپائی‌ها اگر به تعهداتشان عمل کنند بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود که درواقع خیال باطل است.

حجت‌الاسلام کتابچی با اشاره به افزایش قیمت بنزین از امروز تصریح کرد: در مورد گرانی بنزین نیز باید دولت نظارت مستمر بر قیمت کالاها داشته باشد تا این طرح به‌هیچ‌عنوان منجر به گرانی کالاها و خدمات نشود.

وی ادامه داد: علاوه بر این مردم حق‌دارند از چگونگی هزینه صحیح منابع مالی حاصل از این صرفه‌جویی عظیم مطلع شوند و تبعات مثبت این کار را در زندگی خودشان ببینند.

امام‌جمعه سلفچگان در پایان خطبه‌های امروز نیز بیان داشت: مردم در شهر سلفچگان از وضعیت امنیت راضی نیستند، افزایش دزدی‌ها مسئله‌ای است که مردم دائما به ما رجوع می‌کنند و انتظار می‌رود مسئولان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha