جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نظیری - مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: هیچ بیان و هیچ کلامی دقیق تر و شیرین تر از لسان مبارک امیرالمومنین(ع) برای شناخت پیامبر(ص) وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد هادی نظیری، ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه همدان، با تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت: هیچ بیان و هیچ کلامی دقیق تر و شیرین تر از لسان مبارک امیرالمومنین(ع) برای شناخت پیامبر(ص) وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حضرت در خطبه ۷۲ نهج البلاغه به خوبی جایگاه پیامبر(ص) را توصیف کرده اند، اظهار داشت: باید به تک تک جملاتی که هنرمندانه این دریای معرفت را شرح داده است توجه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: امروز اگر می خواهیم دنباله رو پیامبر(ص) اسلام باشیم باید به شاخص هایی که امام علی(ع) در خطبه های نهج البلاغه مطرح کرده است توجه کنیم.

وی با تاکید بر این که پیامبر اسلام(ص) برای اقامه امر الهی قیام کردند، یادآور شد: پیامبر (ص) تمام تلاش خود را در این راه و تحقق رضایت الهی به کار گرفت و در این مسیر نیز حتی ذره ای عقب ننشست.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به اینکه پیامبر(ص) بار این امانت را به مقصد مورد نظر به خوبی رساند، ابراز داشت: اگر در هر کلاس و منبری مسئولیت خود را در آن جایگاه پیدا نکنیم آن جلسه بیهوده خواهد بود و لذا باید نسبت خود را با مسیر پیامبر مشخص کنیم که چه کار باید انجام دهیم.

وی با اشاره به آیه ۲۵ سوره حدید خاطر نشان کرد: این وظیفه مردم است که وارد صحنه شوند و با تمام وجود در راستای مسیری که پیامبر(ص) ترسیم کرده اند قیام کنند و به ساخت جامعه مشغول شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد: ساخت جامعه توحیدی و جامعه ای که دستورات الهی در آن اجرا شود خواسته خداوند است و این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که مردم به معرفت و شناخت دقیق دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در رسیدن به مقصد مورد نظر همیشه تسامح جواب نمی دهد، ابراز داشت: گاهی در برخورد با دشمنان و منافقان نیازمند استفاده از شمشیر و ایستادگی هستیم.

حجت الاسلام نظیری در پایان خطاب به مسئولان ستاد نماز جمعه همدان، خاطر نشان کرد: سنگر نماز جمعه یکی از سنگرهایی است که حیات اجتماعی دین وابسته به آن است و لذا اینحا همان جایی است که مومنان باید برای قیام به قسط الهی سازماندهی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha