جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وزیر اوقاف سوریه با آیت الله اراکی

حوزه/ وزیر اوقاف سوریه در دومین روز برگزاری سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی، با آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، در دیدار، محمدعبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه، گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند ما را از اختلافات دور کرده و به وحدت نزدیک کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت، معرفی و تبیین دشمن مشترک میان مسلمان را از برکات کنفرانس بین‌المللی وحدت برشمرد و تصریح کرد: مسلماً دستآوردهای کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، سبب رسیدن ما به هدفمان در زمینه وحدت می‌شود.

وی اظهار کرد: اقامه نماز وحدت، گفت‌وگو و تبادل نظر میان علمای کشورهای اسلامی و... از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند جامعه اسلامی را به وحدت نزدیک کند.

آیت الله اراکی، وظیفه مجمع تقریب را هموار کردن راه گفت‌وگو و ارتباط میان علما و مسلمانان کشورهای اسلامی دانست و افزود: ما در مجمع تقریب مذاهب اسلامی به دنبال ایجاد صف واحد علیه استکبار جهانی هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین ابراز امیدواری کرد که با وحدت تمام گروه ها، سوریه پایگاه و قلعه اسلام معتدل باشد.

محمدعبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه نیز با ابراز خشنودی از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت و تأکید بر ضرورت وحدت، گفت: گزارش کاملی از این کنفرانس را به رئیس جمهور سوریه اطلاع رسانی خواهم کرد.

وی با ابراز خوشنودی از روابط خوب ایران و سوریه، افزود: کنفرانس وحدت، اثبات کرد جامعه اسلامی می‌تواند متحد شود، البته باید به دنبال انجام کارهای عملی نیز باشیم.

وزیر اوقاف سوریه یادآور شد: در کنفرانس وحدت شاهد ارتباطات بسیار خوبی بودیم و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha