پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حزب الدعوه عراق و آیت الله سیستانی

حوزه/ حزب اسلامی الدعوه عراق از بیانیه آیت الله سیستانی به عنوان نقشه راه اصلاح حمایت کرد و گفت: این نقشه از امروز قابل اجراست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حزب اسلامی الدعوه عراق با صدور بیانیه گفت: اصلاح وضعیت سیاسی، اداری، اقتصادی و اجتماعی عراق امری حتمی شده و تظاهرات مسالمت آمیز و جنبش سیاسی با موافقت تمامی اقشار جامعه عراق است و کنار گذاشتن خشونت میان معترضان و نیرو های امنیتی تنها راه برای بیان دیدگاه ها می باشد.

این حزب افزود: تحکیم اراده ملت در انتخابات آزاد و سالم از طریق کمیسیون انتخابات جدید و شفاف، تصویب قانون منصفانه که اکثریت ملت قبول داشته باشند، انتخابات مجلس نمایندگان جدید با طیف های گسترده و انتخاب دولت جدیدی که بر قانون اساسی و دوری از سهمیه بندی تاکید دارد، بهترین راه برای آینده روشن عراق است و این مسئله باید با عدم دخالت بیگانگان و تسویه حساب های طرف های درگیر در عراق همراه باشد.

حزب الدعوه اسلامی در دوران سیاه دیکتاتوری صدام برای اصلاح و تغییر جانفشانی کرد

حزب الدعوه اشاره کرد: حزب الدعوه اسلامی در دوران سیاه دیکتاتوری صدام برای اصلاح و تغییر جانفشانی کرده و سخت ترین موضع ها را اتخاذ کرد و همچنان برای مبارزه با انحراف، فساد و عقب ماندگی در هر مکان و از هر جهتی که باشد، در همان راه حرکت می کند و به صداقت موضع و ایستادگی در حل بحران ها ایمان دارد.

حمایت از بیانیه آیت الله سیستانی به عنوان نقشه راه

این حزب عراقی با بیان اینکه ما همیشه تابع موضع ملت هستیم و با فریاد های مسالمت آمیز آن در مطالبات و داشتن زندگی آزاد عزّتمند همراهی می کنیم، به حمایت از بیانیه آیت الله سیستانی به عنوان نقشه راه اصلاح و تغییر حقیقی دعوت کرد و گفت: از امروز اجرای این نقشه راه امکان پذیر است و این کار باید از طریق آمادگی برای انتخابات زود هنگام و پاسخگویی به مطالبات در دوره کوتاه صورت گیرد.

مفسدان، بعثی ها و تروریست ها نباید در انتخابات شرکت کنند

حزب الدعوه بر ضرورت تغییر دموکراسی مسالمت آمیز در روند سیاسی و به دور از دخالت بیگانه یا فشار برخی از گروه های مسلح بر روند انتخابات تاکید کرد و افزود: نباید به مفسدان، بعثی ها و تروریست ها اجازه داد که در انتخابات شرکت کنند.

این حزب اسلامی تمامی طیف های سیاسی، مردمی و سازمان های جامعه مدنی، علمایی و فرهنگی را به هماهنگی در جهت گفتگو و تقریب دیدگاه های اقشار مختلف جامعه دعوت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha