جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
    هزاران مسلمان در هنگ کنگ برای بازگشت صلح نماز خواندند

حوزه/ معتمدین جامعه اسلامی هنگ کنگ ابراز امیدواری کردند خواندن نماز با شرکت حدود 4 هزار مسلمان بتواند تاثیری برای بازگشت آرامش و صلح در جامعه داشته باشد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از rthk، هزاران مسلمان روز جمعه برای بازگشت صلح به هنگ کنگ ، نماز ویژه ای را در مسجد کاوولون برگزار کردند.

نمازگزاران برای بازگشت همدلی و صلح و امنیت دعا کرده و ابراز امیدواری کردند که مردم با عقاید و اعتقادات مختلف بتوانند بار دیگر با هم آشتی کنند.

معتمدین صندوق جامعه اسلامی هنگ کنگ گفتند که آنها می خواهند نماز ویژه ای بخوانند و هدف شان نیز این است که شهر دوباره آرام شود.

گفته می شود حدود 4000 نفر در این رویداد شرکت کردند.

زهیر تیوبخان ، رئیس این گروه گفت که امیدوارم خداوند گناهان آنان را ببخشد و آرزوهای آنها را عطا کند.

وی گفت: هنگ کنگ همیشه مکانی بسیار آرام و مسالمت آمیز بوده است و ما دوست داریم که این راه همچنان ادامه یابد.من فکر می کنم همه ما که در اینجا زندگی می کنیم در هنگ کنگ خواهان صلح هستیم.

دانشجویی با تبعه پاکستانی که در هنگ کنگ متولد شده و یکی از اعضای این گروه نیز می باشد گفت که برای امنیت همه از جمله معترضین و پلیس دعا می کند.

وی گفت که امیدوار است جنگ بین آنها متوقف شود و هنگ کنگ دوباره به یک شهر شاد تبدیل شود.

گفتنی است هنگ کنگ در هفته جاری صحنه درگیری‌های شدید میان معترضان و پلیس در خیابان‌ها و نیز در دانشگاه‌ها بود. این درگیری ها میان حامیان دولت چین و دولت محلی هنگ کنگ از یک سو و مخالفان دموکراسی‌خواه از سوی دیگر روی داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha