پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 872038
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
عبارت هشتگ مسجد هند در توئیتر ترند شد

حوزه/ درحالی که چندی پیش دادگاه عالی هندوستان در رابطه با مسجد بابری به نفع هندوها رای داد، کاربران شبکه های اجتماعی با آغاز جنبش «هشتگ مسجد هند» اعتراض شان را به این حکم اعلام کردند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از trtworld، در پی اعلام حکم دادگاه عالی هندوستان به نفع هندوها در رابطه با مسجد بابری در آیودها در هندوستان، کاربران شبکه های اجتماعی دست به کار شده و عبارت هشتگ مسجد هند را در توئیتر ترند کردند.

کاربران رسانه های اجتماعی قصدشان برجسته سازی میراث اسلامی کشور هند در آسیای جنوبی است،  جنبش «مسجد هند»  یک هفته پس از اعلام حکم دیوان عالی هند در رابطه با دادن زمین متعلق به مسجد بابری به هندوها آغاز شده است.

کاربران رسانه‌های اجتماعی در هند روز جمعه برای افزایش آگاهی از میراث اسلامی این کشور با استفاده از هشتگ «مسجد هند» در توییتر اعتراض شان را به این حکم اعلام کردند. درحالی که دادگاه مسجد را به هندوها داده، اعضای مسلمان می گویند که شواهد و مدارک زیادی را به دادگاه ارائه داده بودند و این حکم کاملا غیرمنصفانه بوده است، با این حال شوراهای اسلامی از مسلمانان خواسته بودند آرامش خودشان را حفظ کنند.

گفته می شود واقعه مسجد بابری یکی از خونین ترین آشوب ها در این کشور را به راه انداخت. افراط گرایان هندو در سال 1992 مسجد تاریخی 460 ساله بابری را تخریب کردند که منجر به آغاز آشوب ها در این منطقه و کشته شدن بیش از 2 هزار نفر شد که اکثریت آنان را مسلمانان تشکیل می دادند.

در 9 نوامبر ، دادگاه عالی در منطقه آیودها در شمال هند به تحویل دادن این محل به هندو حکم داد. دادگاه یک قطعه زمین جداگانه را در همان شهر به یک گروه مسلمان داد تا یک مسجد جدید برای خودشان بسازند. بسیاری از مسلمانان اما از این حکم راضی نبودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha