جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه

حوزه/ سردبیر خبرگزاری حوزه گفت: نبود دغدغه‌مندان در فضای مجازی، این عرصه را به قتلگاه جوانان مسلمان تبدیل نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسن صدرایی عارف در گردهم‌آیی دانش‌آموختگان مجتمع آموزش عالی فقه، با بیان این که در سال 2002م، صدام حسین به مهره سوخته‌ای برای امریکا تبدیل شد، اظهار داشت: ایالات متحده امریکا با طرحی جدید، یک سال کار تبلیغاتی انجام داد و برای بسترسازی فضای حضور، از ابزار رسانه بهره گرفت.

وی با بیان این که هر اتفاق مهم بین‌المللی، نیازمند کار رسانه‌ای است، گفت: در بحران سوریه چند سال طول کشید تا مسئولان کشور به اهمیت موضع رهبر انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) در رویارویی با اوضاع سوریه پی ببرند.

صدرایی عارف به تأثیرات بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی رسانه اشاره نمود و اذعان داشت: هیچ رخداد مهم ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، بدون حضور رسانه امکان توفیق تحقق ندارد.

سردبیر خبرگزاری حوزه با بیان این که در جهان پنج‌میلیارد نفر و در ایران چهل‌میلیون نفر به اینترنت دسترسی دارند، خاطرنشان کرد: 68درصد طلاق‌های جهان، ناشی از ارتباط یکی از همسران با جنس مخالف در فضای مجازی است.

وی به نمودهای مختلف رسانه در زندگی بشری اشاره و تصریح کرد: ابزارهای جدید رسانه‌ای، که در بستر فضای مجازی شکل گرفته است، با تکنیک‌های فنی می‌تواند تحلیل‌های دقیقی از روحیات و خاستگاه‌های جوامع، خانواده‌ها و افراد ارائه دهد و زندگی انسان‌ها را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

 صدرایی عارف به تاریخچه‌ای از شکل‌گیری مشروطه در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: همان گونه که امام خمینی(ره) بر پایه مبنای فقهی، حضور روحانیت را در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی به منصه ظهور رساندند، طلاب و روحانیون نیز باید حضوری پررنگ در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر این که انبیای الهی، پیام‌آوران الهی بودند، با بیان این که کار انبیا، کار رسانه‌ای است، اظهار داشت: جای پژوهش‌های فقهی ناظر به رسانه خالی است و باید دروس فقهی رسانه در حوزه‌های علمیه بیش از پیش گسترش یابد.

سردبیر خبرگزاری حوزه، در ادامه، رسانه را پرنفوذترین، سریع‌ترین، اثرگذارترین و گسترده‌ترین ابزار برای تحقق رسالت حوزوی دانست.

صدرایی عارف به نقل قولی از «سیدحسن نصرالله» در پایان جنگ 33 روزه و در بازدید از شبکه المنار اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: سیدحسن نصرالله در این بازدید، شبکه المنار را از پایه‌های مهم پیروزی مقاومت در جنگ33 روزه برشمرد.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در سال‌های اخیر، بیش از صد دستور درباره فضای مجازی صادر نموده‌اند، بیان نمود: رسانه ذاتاً مقوله‌ای دینی است و علما به عنوان ورثة‌النبیا باید در این وادی حضوری پررنگ و فعال داشته باشند.

سردبیر خبرگزاری حوزه با بیان این که نبود دغدغه‌مندان در فضای مجازی، این عرصه را به قتلگاه جوانان مسلمان تبدیل نموده است، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم نیز با احساس خطر از بی‌توجهی به ظرفیت‌های رسانه، تأکید می‌کنند که ما در محاصره تبلیغاتی هستیم و باید این حصار تبلیغاتی شکسته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha