جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دبیرکل چین

حوزه/ جامعةالمصطفی می‌کوشد افرادی تربیت نماید که بتوانند در جامعه خویش اثرگذار باشند و در برقراری دوستی و صلح ایفای نقش کنند. دوستی بین ادیان گوناگون، نیاز جهانی است.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در دیدار دبیرکل انجمن اسلامی چین و هیئت همراه، با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، آن را نشانه عزم راهبردی جمهوری اسلامی در زمینه وحدت امت اسلامی و نزدیکی پیروان مذاهب اسلامی دانست و تصریح کرد: ما به پیروان همه مذاهب اسلامی و ادیان دیگر احترام می‌گذاریم و تلاش ایران، تحکیم برادری میان مسلمانان و پیروان سایر ادیان در جهان است.

وی، با اشاره به روابط دوستانه و صمیمانه ایران و چین گفت: ما جمهوری اسلامی ایران و جامعةالمصطفی را متعلق به همه انسان‌های علاقمند به معنویت و اخلاق می‌دانیم.

رئیس جامعةالمصطفی با اعلام انزجار از دشمنان وحدت ادیان و مذاهب، اظهار داشت: پیام وحدت‌آفرین انقلاب اسلامی، ‌پیام معنویت، عقلانیت و عدالت برای همه انسان‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که جامعةالمصطفی خود را صاحب مسئولیت جهانی و بین‌المللی برای ابلاغ علم و معنویت به انسان‌ها می‌داند، ظرفیت همکاری جامعةالمصطفی و مراکز علمی چین را بسیار زیاد دانست و گفت: سیاست المصطفی، تربیت دانشجویانی است که در قبال کشور و جامعه خویش احساس مسئولیت می‌کنند.

وی، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ با دانشگاه یون نن چین و برگزاری چند همایش مشترک با آن، تصریح کرد: یکی از فرصت‌های ارتباط با جامعةالمصطفی و اندیشمندان چین، حضور در دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی جامعةالمصطفی است. این دوره‌ها کاملاً منعطف و سیال است و محتوای آن طبق درخواست مخاطبان تنظیم می‌گردد.

رئیس جامعةالمصطفی دانش‌پژوهان و دانش‌آموختگان چینی المصطفی را زمینه‌ساز روابط علمی و فرهنگی دو کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این دیدار، موجب گسترش روابط علمی جامعةالمصطفی و انجمن اسلامی چین شود.

در ادامه، دبیرکل انجمن اسلامی چین، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی، از روابط دیرینه ایران و چین سخن گفت و بر تحکیم روابط دو کشور تأکید کرد.

«آقای ما جونگ پینگ» با اشاره به روابط خوب مسلمانان چین با پیروان دیگر ادیان، اظهار داشت: در چین نزدیک به ده حوزه علمیه فعالیت دارد و در برقراری صلح و دوستی میان پیروان ادیان گوناگون در چین تأثیرگذارند.

وی هدف المصطفی را تربیت صلح‌آمیز دانش‌پژوهان دانست و گفت: جامعةالمصطفی می‌کوشد افرادی تربیت نماید که بتوانند در جامعه خویش اثرگذار باشند و در برقراری دوستی و صلح ایفای نقش کنند. دوستی بین ادیان گوناگون، نیاز جهانی است.

دبیرکل انجمن اسلامی چین، در پایان، از حضور اندیشمندان و علمای چین در دوره‌های کوتاه‌مدت جامعةالمصطفی استقبال کرد و خواستار تحکیم روابط علمی بین دو کشور شد.

شایان ذکر است: حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در پایان با اشاره به کارشکنی برخی دولت‌ها در تعالی و استقلال ملل دیگر، ایران و چین را در خط مقدم استقلال‌خواهی برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha